נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – האם זה בטוח?

טיפולי שיניים ראשית

בין אם אתם מודעים לכך או לא, מטופלים רבים נמנעים מטיפולי שיניים מתוך חרדה או פחד מכאבים, אבל גם לכאבים ולגם לחרדה יש פתרון –  טיפולי שיניים בהרדמה כללית מאפשרים למטופל להחזיר את החיוך לפנים, מבלי לחוות כאב. אבל רבים שואלים, האם זה באמת בטוח? ד"ר אלכסנדר אברבוך מסביר את כל מה שרציתם לשאול ולא העזתם.

לאילו טיפולים שיניים מתאימה הרדמה מלאה?

ד"ר אברבוך, רופא שיניים בעל ניסיון רב בהשתלות וניתוחים מורכבים, מסביר כי טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה נעשה בחדר ניתוח במרפאה, ע"י צוות מומחים הכולל את רופא השיניים, רופא מרדים מוסמך ואחות. הרדמה מלאה מאפשרת ביצוע של שלל טיפולים כגון: השתלות שיניים, ניתוחים כירורגיים, טיפולי שיקום פה ולסת, טיפולי אסתטיקה, טיפולי שורש, עקירות ועוד. כאשר מטופלים בוחרים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, הם יכולים לבצע מגוון של טיפולים מורכבים, ביום אחד.

טיפולי שיניים

מהן הסיבות לביצוע הרדמה מלאה?

הסיבות לביצוע טיפולי שייניים בהרדמה מלאה מגוונות, אך ניתן למצוא שלוש סיבות מרכזיות:

  • חרדה מרופא השיניים או מהטיפול: חרדה זו מונעת ממטופלים לקבל טיפול רפואי בזמן, מה שיוצר סיבוכים נוספים לאורך תקופה. הדרך היחידה לעזור לאותם מטופלים היא באמצעות טיפול שיניים בהרדמה מלאה. לשמירה על בריאות השיניים יש השפעה חיובית על הבריאות הכללית, ולכן טיפול שיניים בהרדמה מלאה הוא הפתרון הטוב ביותר עבור אותם מטופלים.
  • מטופלים אשר מעוניינים לבצע שיקום פה ביום אחד, בדרך כלל נוטים לעבור את הטיפול תחת הרדמה מלאה, זה נוח יותר, כל שהמטופל צריך לעשות זה להגיע למרפאה, לעבור את הטיפול, ולהתעורר מבלי להרגיש כל תזוזה שרופא השיניים ביצע בפה שלנו במהלך הניתוח.
  • במקרים של טיפולים מורכבים, המטופלים צריכים להחזיק את הפה פתוח לאורך זמן. מטופלים רבים לא מסוגלים, בין אם בגלל סיבות של לחץ פסיכולוגי, או חוסר יכולת או רצון להתמודד עם הכאב ללא הרדמה. לכן, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מאפשרים להם לישון במהלך הטיפול ולהתעורר לאחריו.
  • במקרים בהם מדובר במטופלים בעלי מוגבלות שאינם יכולים לעבור טיפול שיניים ללא הרדמה מלאה.

מי יכול לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

מטופלים מאמינים שלא כל אחד יכול לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה, אבל האמונה הזו מבוססת על מקרים שהתרחשו בעבר הרחוק (לפני שנות ה-80 של המאה הקודמת), וגם אז, היה מדובר רק במקרים נדירים. כיום, הסיכון לפגיעה או מוות מטיפול בהרדמה מלאה הוא מזערי, ורק במקרים שבהם נתגלתה בבדיקות המקדימות המקיפות בעיה אצל המטופל. כל אחד יכול לטפל בשיניים תחת הרדמה מלאה, כל עוד הם עברו את הבדיקות.

מה חשוב לדעת?

 

#1 חשוב לציין כי בכל הקשור להרדמה מלאה, הניסיון של רופא השיניים עושה את כל ההבדל, וכדי להימנע מסיבוכים מיותרים, או חס חלילה טיפול חוזר, חשוב מאוד לבחור רופא שיניים בעל ניסיון שהמטופל מרגיש בנוח עמו.

#2 טיפול שייניים בהרדמה מלאה חייב להיערך באופן יעיל ומקצועי, הצוות צריך להיות ערוך ומוכן לכל אירוע בטיפול, ומאחר שמדובר בניתוח, המטופל  צריך לעקוב אחר הוראות הרופא לפני ואחרי בשביל לזרז את ההחלמה, ולחזור לשגרה תוך פרק זמן קצר מאוד.

#3 והכי חשוב, לא צריך לפחד, במרפאה של ד"ר אברבוך בהרצל 52 בראשון לציון, ממתין לכם צוות מיומן בעל ניסיון רב בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה, קבעו פגישת ייעוץ בטלפון 072-394-3153.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
כדור צבעוני
הכול על עיוורון צבעים

אחת התופעות הנפוצות והמעניינות בתחום הראייה היא עיוורון צבעים. מדובר על מצב המזוהה אצל כ-5 אחוז מהאוכלוסייה ובמקרים רבים