נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל הסיבות לכספים אבודים

מטבעות ושטרות כסף

במהלך החיים אנחנו מקבלים החלטות כלכליות כאלו ואחרות. להחלטות האלו יש השלכות לטווח הרחוק עלינו גם אם אנחנו לא חושבים עליהן או אפילו שוכחים מהן! בדיוק בגלל זה יכול מאוד להיות שיש לכם כספים אבודים.

 

מה הם בכלל כספים אבודים ואיך יכול להיות שיש דבר כזה?

כספים אבודים הם כספים שיש ברשותכם ולא ידעתם עליהם. הדבר יכול להיגרם ממספר סיבות- יכול להיות ששכחתם מהם, יכול להיות שאתם לא יודעים איפה הם נמצאים ויכול גם להיות שאיבדתם עליהם מעקב. כל אלו יכולים להביא מצב שיש ברשותכם כספים אבודים שאפילו לא ידעתם על קיומם!

 

מה הן הסיבות להיווצרות הכספים האבודים?

איך זה בכלל יכול להיות שכספים נשכחו? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן כדי לרכז עבורכם את כל הסיבות לכספים האבודים שלכם.

 

  • ביטוחים– ביטוחים הרבה פעמים יכולים לשמש גם כחיסכון פנסיוני. יכול להיות שיש לכם פוליסות שפג תוקפן, ביטוחים שכבר לא רלוונטיים וחסכונות פנסיונים ששכחתם מהם. בכל אלו ייתכן שיש לכם כספים אבודים שלא ידעתם עליהם.
  • חסכונות פנסיה לא בשימוש- יכול להיות שבעבר, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים, הפרשתם או שהפרישו עבורכם כספים בקרנות וחסכונות פנסיה, בקופות גמל, בקרנות השתלמות או בביטוחי חיים.
  • חשבונות וחסכונות לא בשימוש– ייתכן שבעבר פתחתם חשבונות עובר ושב או פיקדונות שכיום כבר אינם בשימוש. חשבון או פיקדון נחשב ללא פעיל אחרי 10 חודשים מהרגע בו התקבלה הוראה אחרונה מבעליו. בחסכונות אלו ייתכן ויש לכם כסף ששכחתם ממנו. הסכום שיש לכם בחשבונות ובפיקדונות הלא פעילים יכול להצטבר לסכום לא קטן של כסף שהייתם שמחים לדעת עליו.
  • כספים שירשתם– אם יש לכם קרוב משפחה שנפטר יכול מאוד להיות שירשתם ממנו חסכונות, חשבונות בנק או ביטוחי חיים שלא ידעתם עליהם בכלל.

 

אז איך בדיוק מאתרים את אותם הכספים האבודים?

כדי לאתר את הכספים האבודים שלכם, התחילו קודם מלעבור על החסכונות והחשבונות שפתחתם בעבר. ערכו בדיקה יסודית של כל הפעולות הכלכליות והבנקאיות שביצעם בשנים האחרונות. בדקו איפה יכול להיות שהשארתם כספים ששכחתם מהם, כספים אבודים.
אחרי שערכתם בדיקה "ידנית" הגיע הזמן לקחת את זה לשלב הבא. בדיוק בשביל זה הקים משרד האוצר את מערכת הר הכסף. מערכת הר הכסף תאפשר לכם לאתר ולמצוא חשבונות, חסכונות ופקדונות רדומים וללא תנועה. בעזרת המערכת תוכלו לאתר את אותם הכספים האבודים שלכם.
לאחר שמערכת הר הכסף תאתר עבורכם את הכספים האבודים שלכם, תוכלו להתחיל להשיב אותם אליכם. סכום הכספים האבודים שלכם יכול להגיע למספרים גבוהים ומשמעותיים.

אם החלפתם מקום עבודה, שירתתם במשרד הביטחון או במשטרה, גרתם לתקופה בחו"ל או אפילו החלפתם סוכן או חברת ביטוח- יכול מאוד להיות שיש לכם כספים אבודים שאתם לא יודעים על קיומו.

 

דולרים שטרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה