נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים מעצב פנים – כל המידע הנחוץ בתכנון הבית

מעצב פנים

המושג 'עיצוב פנים' עשוי להיות מטעה במבט ראשון, שכן הרבה קבלנים ואדריכלים משווקים לא פעם דירות ובתים בתוספת ההבטחה כי המקום עבר סקירה של מעצב פנים, והחלל כולו עוצב על ידיו (או על ידה) מנקודת מבט נוספת. אך האמת היא שבהרבה מקרים, ובמיוחד כשמדברים על בתים קטנים יחסית ועל בנייה שאינה גבוהה, האדריכל למעשה מחזיק בתעודת הנדסאי בנין ולעתים לתואר זה נוספת גם הכותבת "עיצוב פנים", כך שבפועל לא נעשית עבודה עיצובית משמעותית (אם בכלל), והחלל נותר רגיל וללא חן מיוחד.

 

הזמנת מעצב פנים

כדי ליהנות משירות של עיצוב פנים אמיתי, קרי אדם מקצועי אשר עבר לימודי עיצוב שיגיע לביתכם במיוחד על מנת לשנות בו את נראוּת המקום ולשוות לו את האווירה הרצויה, אין מנוס מלהזמין מעצב פנים ייעודי אך ורק לשם כך. אך האמת? זהו כיף גדול שלא יפסיק להפתיע אתכם ביצירתיות וביצירה עצמה, ולמעשה בעלי דירות רבים מעידים על עצמם בדיעבד כי זהו החלק המהנה ביותר בכל תהליך הבנייה או השיפוץ, ומבלי שהם ציפו לכך כלל.

 

מדוע מלאכת העיצוב חשובה כל כך?

חשבו על חלל כלשהו, החדר או האולם הראשון שעולה בראשכם. בין אם זהו מקום שיש לכם ממנו קונוטציה חיובית ובין שלילית, בין אם זהו מקום שהייתם בו לאחרונה או שאתם נמצאים בו אפילו ממש עכשיו, ובין אם מקום שאתם זוכרים מפעם. כעת נסו לערוך לגביו לרגע את התרגיל המחשבתי הבא: פרקו לגורמים את הרגש החיובי או השלילי העולה בראשכם כאשר אתם חושבים על אותו מרחב, ונסו לאפיין אותו במושגים מוחשיים – האם יש במקום דבר מה ספציפי שגורם לכם לחוות את הרגש שאתם חווים? האם זהו פריט דקורטיבי או פונקציונלי מסוים הגורם לכם להירתע, או לחלופין משהו שממלא אתכם בזכרונות מתוקים? האם אופן הבנייה של החלל מאפשרת מרחב נשימה ומחשבה צלולה, או שהוא דוקא מחניק וצפוף?

 

התהליכים שאיננו מודעים להם

מרבית האנשים אינם מייחסים לכל אותם משתנים עיצוביים חשיבות רבה מדי, וודאי שלא באופן מודע. אך האמת היא שלעיצוב יש חשיבות מכרעת על כל פרט ופרט בחיינו, ולא משנה אם זהו המרחב הביתי שלנו, סביבת העבודה או אפילו חנות שאנו קופצים אליה רק לרגע בכדי לרכוש דבר מה. בשנים האחרונות אף נודעה (וממשיכה להיחקר) חשיבותו של עיצוב הפנים גם במישור הביולוגי והקוגניטיבי, בהקשרים של שיפור תהליכי חשיבה, השפעת התנאים במקום על רמת העייפות של השוהים בו ועוד ועוד, הרבה מעבר לתחושה הטובה או הלא טובה שמתעוררת אצלנו באופן ספונטני בעת השהות במקום.

 

מתי בפעם האחרונה חשבתם ירוק?

דוגמה טובה ואופיינית למדי לנטען לעיל, היא שילובם של אלמנטים ירוקים בחלל: יותר ויותר מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על הקשר שבין צמחיה ירוקה, או לחלופין עצים מלאכותיים או צמחיה מלאכותית המצויה במרחב (במיוחד במקרים בהם שילוב צמחיה חיה אינו מתאפשר, ומהרבה סיבות מובנות) ובין המצב הפיזי של הנוכחים במקום. אין זה מקרי שרוב בני האדם מעדיפים נוף ירוק על פני כל נוף אחר, ולכן שילובם של אלמנטים דומים גם בחדרי הבית ובמשרד למעשה קשור לכך קשר הדוק. באפשרותה של צמחיה מלאכותית או חיה להשקיט ולהרגיע את האדם העומד בחדר במקרי לחץ, ובמיוחד כאשר הוא חוזר עייף מיום עבודה או לימודים ארוך.

כך בהתאמה, מתאפשרת כניסתן של יותר ויותר מחשבות חיוביות בתהליך, וההשפעה החיובית הזו הולכת ומתגלגלת עד לרמת התקשורת היומיומית שבין בני הבית (או המשרד) זה לזה. פריט "שולי" כל כך כמו צמחיה מלאכותית אולי אינו נדמה  במבט ראשון כמשמעותי כל כך בחיי היומיום שלנו, אך לאחרונה מובן יותר ויותר עד כמה מרחיקת לכת היא יכולה למעשה להיות.

 

כיצד יודעים לעצב את החלל בצורה נכונה?

לאור האמור לעיל, מעצב פנים טוב כיום הוא למעשה אדם שמעבר לחוש עיצוב מפותח וליכולת חשיבה מחוץ לקופסה בהתאמת הרצונות לתנאים הקיימים, מסוגל להתאים גם את ייעוד החלל לעיצוב שלו בצורה המיטבית; עליו לעקוב אחר המחקרים העדכניים ביותר בתחום, ולהשוות את התנאים הפיזיים במקום לממצאים המחקריים עד כמה שידו משגת (בהסתמך על התקציב הנתון, חומרי הגלם הזמינים, תנאי מזוג האוויר וכמובן תנאי המרחב עצמו). משתנים כמו דחיסות האוויר, הימצאותם של חומרים מזיקים (או לחלופין בריאים), כמות האור החודרת למקום והצבעים הנראים לעין הם רק חלק מהמשתנים שיש לקחת בחשבון, ואומנותו של המעצב היא לנצח על כל אלה יחד לכדי יצירה מושלמת, שגם תתאם בסופו של דבר את הרצונות שלכם באופן הרמוני.

 

כיצד מתחילים לחפש מעצב?

ראשית חשוב לציין כי ישנם מעצבי פנים רבים מאד בארץ, ולכן בשלב החיפוש הראשוני מומלץ מאד להתמקד: חפשו מעצבים שלא בהכרח נמצאים קרוב לאזור מגוריכם, אלא כאלה שקיבלתם עליהם המלצות אישיות – ולא מאתרים רשמיים ופורומים אלא בעיקר מבלוגרים מקצועיים, קבוצות פייסבוק וחברים. אם אינכם מוצאים קבוצת מעצבי פנים איכותית שכזו בקלות, הקדישו לכך זמן ותנו למידע לזרום אליכם לאט. החיפזון במקרה זה עשוי להוכיח את עצמו מהר מאד כמוטעה, ובכך לגרום לכם לעוגמת נפש כבר בתחילת הדרך. לכן, התחילו בגישושים ותנו לעצמכם מעט זמן "לשקוע" בתוך עולם עיצוב הפנים, ולהבין אט אט מי נגד מי.

 

הבחירה בידכם

לבסוף, זכרו כי בחירתו הסופית של המעצב תהיה חייבת לעבור את הסינון האישי שלכם, על פי הרצונות והצרכים המדויקים לכם. לכן חשובה מאד האינטראקציה האישית ביניכם והתחושה כי אתם יכולים להגיד למעצב הכל – גם אם באמצע התהליך אתם רוצים לשנות כיוון או לחדד דבר מה שנראה לכם מהותי. מעבר לתיק עבודות מוצלח ולסגנון שמצא חן בעיניכם ובשילוב כמובן של כל הנכתב כאן, במיוחד בעיצוב פנים התקשורת המקצועית והאישית ביניכם היא חשובה ומהותית להצלחתו המושלמת של הפרויקט.

למידע נוסף והזמנת צמחים מלאכותיים: https://www.dira-deal.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אלטשולר שחם
הפנים שמאחורי אלטשולר שחם

בישראל קיימים מספר בתי השקעות אשר מציעים השקעה וחיסכון במגוון אפיקים. בתי ההשקעות נבדלים זה מזה בתחומי ההתמחות שלהם,