נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור מסלול משכנתא נכון בשבילי?

מסלול משכנתא

בחירת מסלול משכנתא, היא בחירה קריטית לא רק בגלל שהיא הולכת לחייב אתכם כעת להחזרים של מאות אלפי שקלים, אלא גם כי היא בחירה שאנחנו לוקחים ביום אחד במשרד הבנק – אך מחויבים אליה כעת למשך עשורים של שנים. מסלול המשכנתא, כולל מגוון של מושגים ופרמטרים שונים שבונים אותו, וחשוב להכיר אותו מקרוב כדי לקחת את ההחלטה הכי נכונה ואחראית, שלא תצטרכו להילחץ בגללה ולהתקשות להתמודד עמה בהמשך. לפניכם קצת על איך לבחור מסלול משכנתא נכון בשבילי?.

 

ממה מורכב מסלול משכנתא?

מסלול המשכנתא ותמהיל המשכנתא, שונה מלקוח ללקוח, שכן כל אחד בוחר עבורו את גובה הקרן, תקופת ההחזרה, הריביות ושאר מרכיבי תמהיל המשכנתא, באופן אישי המתאים לו ומאושר על ידי הבנק. מסלול המשכנתא מורכב מכמה מרכיבים כאשר על כל אחד תצטרכו להחליט, להתמקח וכך להגיע לבסוף למסלול המשכנתא הכי נוח וטוב עבורכם, שהבנק הסכים לאשר. לליווי ומידע מומלץ לפנות למומחים בוידר משכנתאות.

 

איך לבחור את מסלול המשכנתא הנכון בשבילי?

 כמות ההון העצמי – כמות ההון העצמי שאנחנו מעוניינים להשקיע בדירה, תכווין אותנו לעבר מסלול המשכנתא הנכון עבורנו. במידה ואנחנו מעוניינים למימון מרבי מהבנק, כלומר שיממן לנו כ- 75 אחוז מהדירה ואפילו יותר, הדבר ישפיע אולי על ריביות גבוהות יותר וכדומה. לכן בחירת כמות ההון העצמי ובהתאם את גודל הקרן שאנחנו רוצים לקבל מהבנק, תשפיע על המסלול ועל המשא ומתן שלנו מול הבנק.

מסלול החזרה – בחירת מסלול ההחזרה במשכנתא היא אולי אחת הבחירות הקריטיות שחשוב לקחת בהם החלטה בטוחה, שאין סיכוי שחלילה לא תוכלו לעמוד בה. רבים רוצים לבחור במסלול החזרה מהיר וקצר טווח כבר להיפטר מהמשכנתא ולסיים עם ההחזרה, אך חשוב לבחור במסלול שייתן לכם מרווח נשימה וייקח בחשבון חודשים שלא תוכלו לעבוד ולהשתכר בהם.

ריבית – בחירת ריבית, מצריכה אותנו לבחור בעצם אם לקחת מסלול בריבית קבועה, כלומר ריבית שנחליט עליה מראש מול הבנק ושתישאר קבועה לאורך כל התהליך, או ריבית צמודה, שתהיה צמודה למדד השוק והנדל"ן וכך תשנה מפעם לפעם. זו בחירה שכל אחד יעשה לפי שיקוליו והרצון שלו לסמוך על השוק או ללכת על בחירה קבועה. כמובן שננסה להגיע לריבית הנמוכה ביותר ולנהל משא ומתן בנושא.

קבלת מספר הצעות מחיר – דרך נוספת וחשובה עמה נוכל לבחור את מסלול המשכנתא המיטבי עבורנו, היא בדיקה של הצעות מחיר ועסקאות בכמה בנקים שונים. ניהול משא ומתן בכמה בנקים שונים יכול להבטיח שבסוף התהליך, נבחר את המשכנתא הכי משתלמת וטובה עבורנו. זה הוא מרכיב חשוב במשא ומתן במשכנתא, שיעזור לנו לקבל גם תנאים מיטביים יותר, שכן הבנקים עשויים לנסות להציע את ההצעה הטובה ביותר וללכת לקראתנו כדי שנבחר בהם.

מסלול משכנתא

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות