נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעצב לוגו שלב אחר שלב

לוגו ראשית

לוגו או סמליל בעברית, הוא מרכיב חשוב בשיווק של כל עסק או חברה.  בעיצוב לוגו ישנם מספר צעדים שאותם נצטרך לבצע כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר כמו, הבנה של המותג ושל קהל היעד. במאמר הקרוב נבחן מהם הצעדים הללו ונגלה כיצד נעצב לוגו שלב אחר שלב. 

 

שלב ראשון – איסוף אינפורמציה

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לאסוף כמה שיותר אינפורמציה. מהי האינפורמציה שצריך לאסוף? נבדוק מה החברה לה אנו רוצים לייצר את הלוגו מייצרת, במה היא שונה מחברות אחרות באותו ענף, מהם הערכים אותה החברה רוצה להעביר, מהו קהל הלקוחות שלה, היכן יעשה שימוש בלוגו שלנו ועוד. בנוסף, מומלץ לאסוף אינפורציה על חברות מתחרות, זאת כדי להבין מה הוא סגנון הלוגואים המקובל, מי הן החברות המתחרות וכו'. 

 

שלב שני – הסקת מסקנות

השלב השני הוא ניתוח האינפורציה שאספנו בשלב הראשון ואחר מכן גיבוש הבנה ברורה של מה מותר ואסור לנו לעשות, האם הכתב יהיה בעברית או שפה אחרת, האם אסור להשתמש בצבעים כאלו ואחרים וכו'. שלב זה הוא קריטי שכן, לוגו שלא תואם את המוצר או החברה הוא לוגו לא שמיש.

 

שלב שלישי – סיעור מוחות

בשלב זה נרצה להעלות כמה שיותר רעיונות העומדים בקנה אחד עם האינפורמציה שאספו וגיבשנו בשלבים הקודמים. מומלץ, לרשום מילים, לצייר צורות וכל מה שעולה על רוחנו תחת הכותרת של האינפורמציה אותה אספנו. חשוב לזכור, שיש להישאר מפוקסים על צרכי הלקוח שכן, נהוג בשלב זה לתת ליצירתיות שלנו להשתלט על התהליך ובמידה ולא נשאר מפוקסים על המטרה הזו, השלבים הקודמים יהפכו לא רלוונטים ובנוסף נעצב לוגו שלא מתאים לדרישות הלקוח.

 

שלב רביעי – יצירה

בשלב הרביעי, ננסה ליצור כמה שיותר לוגואים המתאימים לסיעור המוחות שביצענו בשלב הקודם. שלב זה הוא השלב בו ה"מדע" פוגש את הרגש ובו נאפשר לעצמו חופש יצירה. חלק מהמעצבים משתמשים במחשב וחלקם בספר רישומים. אולם, רוב המעצבים הבכירים כיום ממליצים להשתמש בשיטה הבסיסית ביותר- דף ועט.

 

שלב חמישי – ביצוע

לאחר מספר ניסיונות לעיצוב לוגו נעמיד אותם אל מול סיעור המוחות שלנו. נבחן את הלוגו אל מול השאלות ששאלו. בנוסף כדי לגבש הבנה ברורה יותר של תאימות הלוגו מומלץ לשאול את השאלות הבאות:

האם הוא מתאים(ערכים, מוצרים וכו') לחברה לה אנו מייצרים את הלוגו.

האם הוא פשוט? האם הלוגו לא מורכב מידי ומאפשר למתבונן לזכור אותו גם במבט חטוף. לבסוף נבחר את הלוגואים המתאימים ביותר.

  לוגו

שלב שש – הגשה

לבסוף כל שנותר לעשות הוא להציג את הלוגואים הטובים ביותר לחברה בתוספת חוזקות וחולשות של כל לוגו. ולשנות את הלוגו הנבחר לפי דרישות הלקוח.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
SMS
הנעה לפעולה ב-SMS ללקוחות

בעידן הדיגיטלי התפתחו אמצעי שיווק רבים חדשים, זאת לצד אמצעי שיווק מסורתיים שהיו קיימים בעבר ובחלקם עוד נעשה שימוש