נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה איתור מי גשמים ואיך מתבצע?

בעונת החורף בישראל, על אף שאינה נחשבת לעונת חורף "קשוחה" במיוחד בהשוואה למדינות אחרות, יורדים גשמים.

במרבית המקרים, אנו מסתכלים על הגשם בפן חיובי, כמעין ברכה.

עם זאת כשהבית או המבנה אינם ערוכים לגשמים אלו, עלולים להיווצר כשלים וליקויים כמו חדירת מי גשמים.

במאמר שלפניכם, נדון בבדיקת איתור מי גשמים ובאופן שבו היא מתבצעת.

 

מה זה בכלל איתור מי גשמים?

חדירה של מי גשמים מצביעה על מצב שבו גג הבית אינו ערוך כראוי לעונת החורף, והגשמים שיורדים חודרים דרך הגג אל תשתיות הבית השונות, ומשבשים את שגרת החיים התקינה. אחד מן הנזקים הנפוצים ביותר הוא הצטברות של מי הגשמים באיזור שנמצא בין הרעפים של הגג לבין תקרות החדרים השונים בתוך הבית, ובאים לידי ביטוי ברטיבות בתקרה, עובש וטחב. כמובן שעלולים להיות נזקים נוספים, ולעיתים, המחירים הכספיים וההשפעה של הנזקים על אורח החיים בבית יכולים להיות מרחיקי לכת. בכדי לגלות על נזקים אלו בזמן, חשוב לבצע בדיקת איתור חדירת מי גשמים, עליה נפרט בהמשך.

 

אילו כשלים וליקויים יכולים להתעורר?

יכולים להיות גורמים רבים לחדירה של מי גשמים. בראש ובראשונה, נמצא האיטום הלקוי. זהו הכשל הנפוץ ביותר אשר נובע פשוט מהתרשלות של הקבלן או העובד שביצע את האיטום. כך, אחרי משך זמן מועט, עלולים להצטבר מי גשמים רבים בגג. גורמים נוספים הם איטום לקוי בחלונות ובדלתות שגם כן מאפשרים למים להצטבר, ניקוי לקוי של הגג שגורם לתקלה, בלאי לאורך זמן, ועוד.

 

איך מתבצעת בדיקה לאיתור מי גשמים?

התשובה לכך טמונה בתשובה לשאלה היכן נמצא הכשל.

בכשלים שנמצאים בגג, נהוג לבצע סריקה של הגג. ראשית, תתבצע סריקה ראשונית בעין, שכן הבעיה יכולה להיות רעף שזז ממקומו. אולם, ככל שהבעיה אינה גלויה לעין, נהוג לבצע סריקה טרמית של הגג, בשביל לאתר את המקום שדרכו הצטברו המים. באמצעות מכשור מתקדם, ניתן לקבל תמונה מהירה ובאיכות גבוהה של הליקוי, ולגשת לטפל בו ישירות.

בכשלים שנמצאים בקירות הבית, לעיתים ניתן לראות בבירור את איזור הנזק שכן מצטברים עובש וטחב. אולם, אין זה אומר כי שם נמצא מקום החדירה של מי הגשמים. במקרים אלו נהוג להחדיר מצלמה המורכבת על סיב אופטי אל הצנרת, וכך לקבל גישה אל הצנרת באותו החדר או הקיר מבלי לגרום לנזק רב. המצלמה תספק תמונה ברורה ותאפשר להגיע אל מקום החדירה במהירות ולטפל בו.

במקרים אחרים כדוגמת כשלי ניקוז או מרזבים עם בלאי גבוה, אשר מביאים לחדירה של מי גשמים אל מרתפים או חדרים שנמצאים במיקום נמוך יותר, וכן אל הרצפה, ניתן להשתמש גם כן באותן טכניקות של מצלמות טרמיות. הסיבה לכך היא התמונה הבהירה והברורה שהן מספקות, ומאפשרות לגשת ישירות אל הכשל עצמו.

 

 

איש שרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אלטשולר שחם
הפנים שמאחורי אלטשולר שחם

בישראל קיימים מספר בתי השקעות אשר מציעים השקעה וחיסכון במגוון אפיקים. בתי ההשקעות נבדלים זה מזה בתחומי ההתמחות שלהם,