נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם צריך היתר להצבת מחסן בגינה

מחסן מספר אחד

חלק ניכר ממי שהם בעלי בתים צמודי קרקע, מגיעים בשלב כזה או אחר בחייהם למסקנה שמה שדרוש להם באמת, הוא מחסן שבו יוכלו לאחסן פריטי ציוד וריהוט שאין בהם צורך במהלך החיים היום יותר. מחסן בגינה מאפשר גם אחסון של כלי עבודה וציוד אחר, שעשויים להפוך למטרד אם מנסים לאחסן אותם בתוך הבית עצמו. זאת, בלי קשר ללכלוך ולזוהמה שהם עלולים לגרום. בחלק ניכר מהמקרים, אנשים הגרים בבתים צמודי קרקע או בקומת הקרקע בבניין משותף, עשו מעשה ובנו לעצמם מחסן ליד הבית. ואולם הם הבינו רק באיחור, שהבניה הזאת כפי שהם בצעו אותה כרוכה בצורך לקבל אישורים מראש מהרשויות. בשורות הבאות ננסה לעשות סדר בדברים ולברר מתי בדיוק יש צורך באישורים ומתי האישורים הופכים למיותרים. זה המקום לציין שאם מדובר בהצבת מחסן בשטח השייך למספר שכנים, יש צורך לקבל אישור מראש של השכנים גם אם הדבר איננו כרוך בהכרח בקבלת אישור מהרשות המקומית.

 

מתי לא נדרש היתר להצבת מחסן בגינה

בשנת 2014 נכנסה לתוקפה רפורמה רחבת ידיים בכל הקשור בנושא התכנון והבנייה. כחלק מהרפורמה הוכנס אחד התיקונים החשובים ביותר בכל הנוגע להצבת מחסן בגינה. מדובר בתיקון 101 לחוק התכנות והבנייה, ששינה מהיסוד את ההתייחסות של הרשויות לנושא. התיקון לחוק אומר שהצבת מחסן בחצר אינה דורשת קבלת היתר בנייה. זאת, אם המחסן כאמור עומד באמות המידה המפורטות בתיקון. בראש וראשונה – המחסן צריך להיות עשוי מחומרים קלים שהם לצורך העניין עץ, פלסטיק או מתכת. בנוסף, הגודל של המחסן כאמור לא יעלה על שישה מטרים מרובעים (מטר רבוע = אורך המבנה כפול הרוחב שלו). הגובה של המחסן כאמור איננו יכול להיות יותר מאשר 2.05 מטרים והתנאי האחרון – אסור בתכלית שהמחסן יהיה מחובר לתשתיות כל שהן, כלומר תשתיות מים וחשמל. באופן עקרוני, מדובר בהצבה של מבנה ארעי העשוי מחומרים קלים שעצם הקיום שלו איננו קשור בתוספת תשתיות. עם זאת, ולמען הסר ספק, חלה חובה על בעל המחסן להודיע על ההצבה שלו לרשויות.

 

מתי נדרש היתר להצבת מחסן

מהאמור לעיל, אפשר בוודאי להבין מתי נדרש עבור מחסן גינה היתר בניה. אם מדובר במבנה קבוע, בגודל או בגובה העולים על המותר בחוק או שהמבנה עצמו מחובר לתשתיות שונות, קרי מים או חשמל, אזי מדובר בהחלט במבנה הדורש קבלת היתר בנייה ספציפי מהרשות. אחת הבעיות הכרוכות בקבלת היתר שכזה, הוא הזמן הארוך העובר מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת ההיתר, אם אכן יתקבל בסיכומו של עניין. במרבית המקרים, ההיתר מתעכב עד שהרשות בטוחה שלא מדובר בתוספת פיראטית לבית. ואולם מי שמעוניין בבניית מחסן העשוי מחומרים קלים, יכול לעשות זאת בתוך זמן קצר – בתוך מספר ימים לכל היותר. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמומחים של איי די גרדן יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

מחסן גדול

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
סימן שאלה וסימן כסף
כמה עולה בחודש דוד גז?

דוד גז הוא הדוד הכי פחות שכיח מבין סוגי הדודים הקיימים, שכן מרבית האוכלוסייה משתמשת בדוד חשמל או שמש.

מצלמת קיר
איך מתקינים מצלמת אבטחה

בין אם בוחרים להתקין מצלמות אבטחה גלויות או מצלמות נסתרות לעסק ולבית, תמיד צריך לעשות את זה נכון. בתקווה