נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הבנקים מול חברות הביטוח – ראש בראש על ביטוח המשכנתא שלך

מבנה מבוטח

ברוב המוחלט של המקרים, דירות או בתים בישראל נרכשים באמצעות נטילת משכנתא.

גם אם אינכם רוכשים כעת דירה עם משכנתא, סביר להניח שבשלב כלשהו בחייכם, נטלתם הלוואה שכזו.

כפי שאתם בטח יודעים, הבנקים, שהינם המלווים, דורשים שתרכשו גם ביטוח משכנתא.

שוק ביטוח המשכנתאות הפך לתחרותי במיוחד בשנים האחרונות, ובזה יעסוק המאמר שלפניכם.

 

למה ביטוח המשכנתא חשוב?

כולנו מכירים את עולם הביטוח מזוויות שונות, אשר את כולן תוכלו לראות באתר הר הביטוח של רשות שוק ההון פנסיה וחסכון. זווית אחת של עולם הביטוח, הינה ביטוח המשכנתא.

הדרישה לביטוח המשכנתא מגיעה בעיקר מכיוון הבנק, אולם הביטוח עצמו משרת גם את האינטרסים של נוטלי המשכנתא. מנקודת המבט של הבנק, המבנה שכנגדו נלקחה ההלוואה הינו גם בטוחה להלוואה. כלומר, כנגד מתן ההלוואה, הבנק רשם משכון על הנכס, ובמקרה של חוסר יכולת לפרוע את ההלוואה, הבנק זכאי לתפוס בעלות בנכס. לאור זאת, לבנק חשוב מאוד שנוטלי המשכנתא יבטחו את הנכס, שהינו הבטוחה שלו. מנקודת המבט של נוטלי המשכנתא, חשוב לבטח את המשכנתא, כיוון שאם, לא עלינו, יקרה אסון לנוטל ההלוואה או לנכס, יהיה ביטוח שיגן עליו.

 

מה ביטוח המשכנתא כולל?

ביטוח המשכנתא למעשה מורכב משני רכיבים. הרכיב הראשון הינו ביטוח חיים. הבנקים דורשים מנוטלי ההלוואה לרכוש ביטוח חיים, כדי שבמידה וקורה אסון כלשהו לנוטל/י ההלוואה, אשר ימנע מהם לפרוע את החוב, הבנק יוכל לתבוע את חברת הביטוח על כך ולהיפרע כנגד ההלוואה. הרכיב השני שנמצא בביטוח המשכנתא הינו ביטוח מבנה. כאמור, המבנה הינו בטוחה של הבנק במסגרת ההלוואה, ואם יקרה נזק כלשהו שיביא לירידת ערך משמעותית בנכס ואף במקרי קיצון להריסתו המוחלטת, הבנק יוכל לתבוע את חברת הביטוח בגין הנזקים שאירעו.

 

ממי רוכשים ביטוח משכנתא?

את המשכנתא עצמה אנו לוקחים מהבנק. לכן, לצד שירותי ההלוואה עצמה, הבנק תמיד יציע הצעה לפוליסת ביטוח. אמנם הבנק לא משווק זאת כי זה אינו תחום הפעילות המרכזי שלו, אך לכל בנק יש סוכנות שלו אשר מטפלת ברכישת ביטוחי משכנתא מחברות הביטוח בישראל.

לצד האפשרות לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק, מן הסתם ישנן גם חברות הביטוח. שוק הביטוח בישראל הינו שוק מפותח מאוד עם שחקנים רבים ותחרות רבה. לכן, ישנם מגוון מוצרי ביטוח שמוצעים, וכיאה לכל שוק תחרותי מאוד, הלקוח יכול להתמקח קמעא, להשוות מחירים, ולנסות להיטיב עם מצבו ככל הניתן.

 

התחרות בשוק ביטוח המשכנתא

כפי שהוסבר לעיל, יש שני סוגים של שחקנים אשר מעורבים בשוק זה, הבנקים וחברות הביטוח. הן שוק הבנקאות בישראל והן שוק הביטוח בישראל הינם שווקים חזקים במיוחד שמחזור ההכנסות שלהם מדי שנה מגיע לכמה מיליארדי שקלים. על כן, אם חשבתם ששוק הביטוח הוא תחרותי או ששוק הבנקאות הינו תחרותי, תערבבו את שני השווקים האלו יחדיו ותקבלו תחרות אדירה עליכם – הלקוחות.

לכן, אם כבר רכשתם ביטוח משכנתא וגם אם אתם עדיין בשלב הבירורים לפני הרכישה, מומלץ לעשות השוואת מחירים וסקר שוק בין מספר חברות ביטוח והבנק שלכם, אשר במסגרתו תבחנו את היקף הכיסוי, המחיר, תנאי התשלום, הרחבות לביטוח ועוד, בשביל לייצר תמונה השוואתית רחבה ככל הניתן.

לאחר מכן, תוכלו לנצל את התחרות הרבה הקיימת בין השחקנים בשוק זה. תמיד מומלץ להתמקח קצת, לנסות ולהשיג הטבות והנחות נוספות, כדי לקבל את המוצר המתאים ביותר עבורכם. זכרו, בשוק זה התחרות היא רבה והלקוח רק יכול להרוויח מכך.

 

איש מסתכל במשקפת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה