נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית ויחסים אסורים – האם יש הבדל בין השניים?

מאזניים

הטרדה מינית מוגדרת באופן מעט אחר בהשוואה לסוגים שונים של בעילה בהסכמה או יחסי מין אסורים.

על רקע ההבדל בין הטרדה מינית ויחסים אסורים, יש מקום להתייעץ עם עורכי דין כדי למצות את הדין עם הפוגע

החוק בישראל מגדיר כל סוג של פגיעה מינית בצורה מעט שונה. את ההבדל העיקרי ניתן למשל לראות בין מקרים חמורים של עונש, מעשה זדון, בעילה אסורה בהסכמה וכן הלאה. מטבע הדברים, ככל שהמעשה נתפס כחמור יותר על ידי בית המשפט – כך העונש עליו יהיה כבד. מנגד, דווקא בציבור הרחב לא תמיד מכירים את ההבדלים בין החוקים ולכן יש המון נפגעים שלא מנצלים את הזכויות שעומדות לרשותם.

 

מאפיינים של הטרדה מינית

אחד הבלבולים השכיחים הוא בין הטרדה מינית ויחסים אסורים. באופן כללי, יחסי מין אסורים לא חייבים להיות תוצאה של הטרדה מינית. מבחינת החוק, יחסים אסורים מתרחשים כתוצאה מיחסי מרות – כמו למשל בין מפקד ופקודה, בין מורה ותלמידה, בין מטפל ומטופל וכן הלאה. במקרים כאלה, הסכמה של מי שנמצא תחת מרותו של אדם אחר לא הופכת את היחסים למותרים.

לשם השוואה, הטרדה מינית מוגדרת אחרת בחוק. לפי החוק, הטרדה מינית היא כל סוג של פגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכותו לשוויון. מטבע הדברים, הטרדה מינית גם לא יכולה להינתן בהסכמה. מעצם העובדה שמדובר על הטרדה ולא על יחסים שהתבצעו מתוך רצון של הצדדים המעורבים, כבר אפשר להבין מדוע זו עבירה שונה לחלוטין.

 

איך מופיעה הטרדה מינית?

דרך אחרת להבין מדוע יש הבדל בין הטרדה מינית ויחסים אסורים גם במישור הפרקטי וגם במישור המעשי, היא לברר באיזה דרכים או אופנים היא מופיעה. בהקשר הזה, ניתן למשל לראות שהטרדה מינית מתחילה באלימות מילולית, ממשיכה בביצוע מעשים מגונים ויכולה להגיע עד כדי ביזוי והשפלה על רקע מיני.

בכל אחת מהדוגמאות לעיל וכפי שאפשר להבין מסקירה מרשימה של תיקים במקומות כגון https://www.dw-law.co.il ואחרים, הדגש הוא על הטרדה שמתבצעת ללא הסכמה של הצד השני. לעומת זאת, יחסים אסורים מוגדרים כאסורים מתוקף מערכת היחסים בין הצדדים – ולא בהכרח מתוקף השאלה האם שני הצדדים הסכימו אליהם.

 

איך מתמודדים משפטית עם הטרדה מינית ויחסים אסורים?

נקודת הדמיון הבולטת בין הטרדה מינית ויחסים אסורים היא החשיבות של התייעצות עם עורך דין. אם רוצים להתמודד עם מצבים רגישים ומורכבים מן הסוג הזה במישור המשפטי ולפי הזכויות הניתנות לכל אזרח ואזרחית בחוק, צריך לערב עורך דין.

מעורבות עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו עוזרת להתמודד עם הטרדה מינית ויחסים אסורים. מלבד המישור המשפטי, עורך הדין מספק מעטפת מלאה לתהליך ויכול ללוות גברים ונשים בגילאים שונים.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית