נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתנהל הליך חדלות פירעון מול ההוצאה לפועל?

הליך חדלות פירעון

קיימים לצערנו מקרים בהם אדם נקלע לחובות כלכליים לא פשוטים. עם זאת, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להשתקם, ביניהם הליך חדלות פירעון מול הוצאה לפועל. לא מדובר בהליך פשוט, אך יש לו יתרונות רבים והוא עשוי לעזור לאנשים בתהליך השיקום הכלכלי שלהם. אם אתם רוצים לדעת כיצד תהליך זה מתנהל, קבלו מדריך מקוצר וממצה

 

מהו תהליך חדלות פירעון?

חדלות פירעון הוא מצב שבו לאדם יש חובות שהוא אינו יכול לשלם עליהם. מצב זה ידוע לנו כ״פשיטת רגל״. כדי לסייע במצבו הכלכלי, אדם זה יכול להגיש בקשה כדי לפתוח בהליך חדלות פירעון, שבו הוא למעשה יצטרך לעמוד בכמה מחויבויות והגבלות במשך מספר שנים.

אם הוא יעמוד בהן, הוא יוכל להיות זכאי לפטור חלקי ולעיתים גם מלא מכל החובות שהצטברו. הליך זה יערך בהוצאה לפועל כאשר האדם שהגיש את הבקשה הוא יחיד שהחובות שלו הן מתחת ל-150 אלף שקלים.

 

שלב ראשון: תשלום אגרה והגשת בקשה

השלב הראשון יהיה הסדרה ראשונית ובירוקרטית של התשלום והבקשה. קודם כל, האדם המעוניין לפתוח בהליך יצטרך לשלם אגרה על סך 900 שקל ולמלא טופס בקשה מקוון של רשות האכיפה. בשלב זה המגישים רשאים להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום, כגון עו"ד דני אורדן שילווה אותם בהליך כולו, מתחילתו ועד סופו.

 

שלב שני: פגישת עם לשכת הוצאה לפועל ובניית הסכם

לאחר שהבקשה תאושר, החייב יקבל הזמנה לפגישה אצל הוצאה לפועל, בה אפשר יהיה לבנות את ההסכם שיכלול את כל המחוייבויות, את ההחזר הכספי החודשי, את לוח הזמנים ועוד. ימונה גם אדם נאמן שיהיה אחראי על כך שהחייב יעמוד בהתחייבויות שלו.

 

שלב שלישי: תשעה חודשים של עמידה בהסכם

לאחר חתימה על ההסכם, החייב יידרש להוכיח את עצמו במשך תשעה חודשים ולעמוד בהסכם ובכל ההחזרים הכספיים. זה יכלול הגשת דוחות שונים על הכנסות והוצאות, מעקב אחר כל התשלומים ועוד. לאחר סיפוק הראיות לעמידה בתהליך, הנציג מטעם ההוצאה לפועל יחליט האם ניתן לתת צו שיקום כלכלי לחייב או לא.

 

שלב רביעי: צו שיקום כלכלי

בשלב זה הנציג מההוצאה לפועל יכין הסכם של שלוש שנים ובו מפורטים כל החובות והתשלומים. לאחר שלוש שנים אלה, החייב יוכל לקבל את הפטור המלא או החלקי משארית החובות שלו.

 

האם כדאי להיעזר בעורך דין בהליך חדלות פירעון?

תהליך זה הוא תהליך ארוך שכולל בתוכו שלל מורכבויות שונות, ולא מומלץ לעבור אותו לבד. פנייה אל עורך דין מומחה בתחום תוכל לעזור לכם בחתימה על ההסכמים השונים, בהבנת התנאים ובעמידה בכל המחוייבויות ההכרחיות. עורך דין מומחה הוא אמנם השקעה כספית, אך הוא יוכל לחסוך לכם כסף בטווח הארוך.

הליך חדלות פירעון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית