נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לטיפול בדיסגרפיה

יד רושמת

אם אתם מתמודדים עם דיסגרפיה, או שמא ילדכם מתמודד עם דיסגרפיה, כדאי לדעת שיש מה לעשות בנושא. מחפשים אחר טיפול בלקויות למידה ולקויות כתיבה? אנחנו ממליצים לקבל את האבחון המדויק ביותר והמקיף, לא להתפשר על כך. בואו נבין מדוע.

אחוז ניכר מהאוכלוסייה מתמודד עם לקויות למידה וגם עם לקויות כתיבה וקריאה. דיסגרפיה היא אחת מאותן לקויות כתיבה, לקות שבהחלט אפשר לשפר עם הזמן אצל האדם המטופל או אצל הילד. הדיסגרפיה נכללת תחת קבוצת ההפרעות ההתפתחותיות-קוגניטיביות, מה שבפועל מוגדר כהפרעת למידה לכל דבר. וכשמדברים על הפרעות למידה, חשוב להבין שהבעיה לא נגמרת ברגע שמסיימים את שנות התיכון.

 

דיסגרפיה: מלווה אנשים במשך כל חייהם

אנשים עם הפרעות למידה ולקויות יכולים איכשהו לסיים את בית הספר עם תעודת בגרות בידיהם, אבל בפועל, כשיתחילו את חייהם האמיתיים במסגרת מסודרת, הם עשויים לחוות קשיים איומים. קשיי כתיבה ודיסגרפיה אצל מבוגרים נפוצים בקרב אוכלוסיות באמת מגוונות. במילים אחרות, אין בהכרח קשר לרמת האינטליגנציה של האדם. הבעיות בהתנהלות מתחילות החל מהדברים הקטנים ביותר, ככה שלמעשה יהיה מומלץ לקבל את הטיפול הנכון כמה שיותר מוקדם.

ומהו הטיפול הנכון? הטיפול הנכון בדיסגרפיה כולל בתוכו מכלול טיפולים שונים, כאשר במוקד של כל אותם טיפולים שוכן לו הנושא המוטורי. כשמטפלים בילד או באדם עם דיסגרפיה, חשוב יהיה לעבוד על הפעולות המוטוריות השונות, בעוד שבמקביל יהיה חשוב גם לחשוף אותו לגירויים שונים שאינם בהכרח כתיבה.

 

שילוב מספר שיטות טיפול בדיסגרפיה

שילוב מספר שיטות טיפול בדיסגרפיה בדרך כלל עשוי להביא לתוצאות שיפור ניכרות אצל האדם המטופל, אך כמובן שכל מכון אבחון וטיפול עשוי להציע לכם שיטות שונות לטיפול בבעיה. בכל מקרה, חשוב לדעת שאכן ניתן לטפל בבעיה הזו של דיסגרפיה, גם אם אתם בטוחים שכתב ידכם הוא כתב חרטומים איום ונורא.

יש לזכור כי פיתוח מיומנויות הכתיבה משליך רבות על תהליכי החשיבה השונים אצל האדם, בין אם הוא מודע לכך או לא. ברגע שאדם מתיישב לבצע פעולה מסוימת, בין אם הפעולה היא כתיבה או פעולה אחרת, הוא למעשה מתפעל את השריר הכי מורכב בגופנו – המוח.

 

פעילות קוגניטיבית ואימון מוטורי למיגור הדיסגרפיה

כשמתפעלים את השריר הזה, נוצרים קשרים כימיים חדשים במוח, מה שגורם לפיתוח היכולות של האדם המטופל, גם אם הוא דיסגרף. מעוניינים לעבור אבחון דיסגרפיה? אנחנו ממליצים לעבור אבחונים מסוגים אלו רק אצל המכונים המורשים, המוסמכים והמומלצים ביותר, שיכולים לתת לכם את המענה הכי מקיף.

אל תתפשרו על אבחון דיסגרפיה מקצועי ומדויק, כי בסופו של דבר, תוצאות האבחון ישליכו על מתן הטיפול עבורכם. מכון דרור עומד לשירותכם ולשאלותיכם בכל עת בה הוא פועל, גם בימי הקורונה. צרו קשר עוד היום עם צוות מקצועי לאבחונים מסוגים שונים.

איש כותב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
כדור צבעוני
הכול על עיוורון צבעים

אחת התופעות הנפוצות והמעניינות בתחום הראייה היא עיוורון צבעים. מדובר על מצב המזוהה אצל כ-5 אחוז מהאוכלוסייה ובמקרים רבים