נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתבצעת בדיקת נאותות

בוצעה חריצות

קבלת ההחלטות שלנו נשענת ברובה על הרושם הראשוני שאנחנו מקבלים, באופן המבוסס על צורת ההתנהגות והמידע שהצלחנו לדלות אודות הגורם הניצב מולנו. לרושם הראשוני אמנם קיים תפקיד מהותי בתפיסתנו את הגורם הניצב מולנו, אך בלא מעט מהמקרים, נוכל לאתר מידע רב ואף שיקרי, באמצעות בדיקת נאותות יסודית

 

מהי בדיקת נאותות?

במהלך החיים אנחנו נפגשים עם גורמים שונים ויוצרים קשרים חדשים, הן אישיים והן עסקיים, כאשר ההחלטות שלנו האם להיכנס ו/או להמשיך בהתקשרות עם אותו הגורם, מבוססות בעיקר על הרושם הראשוני שנוצר, המבוסס בעיקרו על צורת ההתנהגות של האדם, תחושות הבטן שלנו ומידע נוסף שהצלחנו לדלות בכוחות עצמנו.

אין ספק כי לרושם ראשוני קיימת משמעות חשובה ומהותית, אך פעמים רבות, האדם או החברה הניצבים מולנו, פועלים להסתרת המידע ואף להצגת מידע שיקרי. באמצעות בדיקת נאותות, המהווה מעין חקירה שלא בידיעתו של הצד הנבדק, ניתן יהיה לאתר מידע רב ומהותי ולקבל תמונת מצב ברורה ומהימנה.

 

באילו מקרים מבצעים בדיקת נאותות?

בדיקת נאותות יכולה להתבצע בשני מישורים עיקריים:

 

המישור האישי

בדיקת נאותות במישור האישי, כוללת בדיקת בן / בת זוג לפני החלטה על חיים משותפים וכן בדיקות רקע הנוגעות לחתן / כלה לעתיד (בדיקות המקובלות במיוחד בקרב הקהילה החרדית, בה נהוג להתחתן בשידוך וללא היכרות מעמיקה עם הצד השני).

 

המישור העסקי

במישור העסקי, בדיקות נאותות ישמשו לחיפוש שותפויות לעסק, בדיקות טרום השקעה, בדיקות טרם רכישת חברה, בדיקות תכניות עסקיות, מידע על קניין רוחני והליכים משפטיים, קבלת עובדים לעסק ועוד.

 

כיצד מתבצעת בדיקת נאותות?

חוקר פרטי לבדיקת נאותות יכול לנקוט במגוון שיטות וטכניקות חקירה ייחודיות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בין הפעולות הנפוצות ביותר המשמשות לביצוע בדיקת נאותות, ניתן למנות את – ביצוע מעקבים, האזנות סתר, התחזויות וגישה למגוון מקורות מידע דיגיטליים הנמצאים במרחבי הרשת.

 

בדיקת נאותות עם משרד חקירות פרטי

החשיבות של בדיקת הנאותות, וההשלכות המהותיות הקיימות לתוצאות הבדיקה, דורשות מאיתנו להיעזר בגורמים המקצועיים ביותר בתחום – משרד חקירות פרטי, בעל הסמכה ורישיון לעסוק בתחום מטעם משרד המשפטים.

בעת בחירת משרד חקירות פרטי לצורך בדיקת נאותות, חשוב לבחור את משרד החקירות הפרטי בהתאם לניסיון, ההמלצות ואחוזי ההצלחה של המשרד ובנוסף על כך, חשוב לוודא כי תחום ההתמחות של משרד החקירות בעל חפיפה לתחום בגינו אנחנו מעוניינים לבצע את בדיקת הנאותות.

 

לסיכום

בדיקת נאותות יכולה להתבצע הן במישור האישי והן במישור העסקי, כאשר המטרה העיקרית של בדיקת הנאותות היא לחשוף את המידע הנסתר אודות האדם או החברה העסקית איתם אנחנו מעוניינים להתקשר. בדיקת הנאותות יכולה להתבצע במגוון טכניקות ושיטות חקירה, כשהעיקריות מביניהן הן מעקבים, האזנות סתר וסקירת מגוון מקורות מידע עיוניים ודיגיטליים.

בוצעה חריצות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חקירות