נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד תוכלו לחשב ולקבל החזרי מס המגיעים לכם

לחשב החזרי מס ראשית

כמה משונה לגלות שדווקא במקום כמו ישראל, שבה התושבים מכריזים על עצמם כלא פראיירים, התופעה של החזרי מס שאינם נלקחים בחזרה – היא כה שכיחה. הבקיאות בנושא המיסים בישראל היא נמוכה כל כך, וסכומים רבים נותרים בקופת המדינה ללא שום דורש. בזכות כמה צעדים פשוטים ייתכן וגם אתם תקבלו בחזרה כסף שנגבה מכם שלא בצדק, וגם אם תגלו שאינכם זכאים לו השנה, תוכלו לפחות למנוע טעויות בחישוב המס לשנים הבאות.

רגע לפני שמגישים בקשה לקבלת החזרי מס – ממה מתחילים?

מודעות לזכויות הבסיסיות של עובדים בישראל היא הדרישה הראשונית והיא פשוטה למדי. עליכם בסך הכול להכיר היטב את הזכויות המגיעות לכם מתוקף החוק. גובה המס שייגבה מכם תלוי בעיקר במצבכם האישי, למשל: מצב משפחתי – הורים מקבלים נקודות זיכוי במס, תושבות – המתגוררים ביישובי ספר זכאים אף הם לנקודות, אנשים עם מוגבלויות מקבלים נקודות זיכוי ועוד כהנה וכהנה תנאים וזכויות המגיעים לאנשים, פשוט מכיוון שהם עצמם.

הכירו לעומק את נושא נקודות הזכות של המס בישראל ואת סיווגן לפי תחומים, ובדקו "היכן אתם נמצאים" וכמה נקודות זיכוי, אם בכלל – אתם אמורים לקבל. עובדות בסיסיות אלו הן חשובות ביותר לצורך חישוב מדויק של החזרי המס שייתכן ומגיעים לכם.

לחשב החזרי מס

השלב השני – אוספים אישורים מתאימים

גיליתם טעות? שיניתם מצב משפחתי? עברתם מתל אביב לעיירת פיתוח? המציאו אישורים מתאימים וציינו עובדות אלו במהלך הגשת הבקשה שלכם לקבל החזרי מס. אל תמעיטו בערכו של שום שינוי. בהרבה מאוד מקרים אנשים נוטים לזלזל בשינויים שהתרחשו זה מכבר, ואינם יודעים שבישראל ניתן להתייחס אפילו שש שנים אחורה לשינויים אלו, ולכן מומלץ למצות את הזכויות עד הסוף, ולקבל את מלוא סכום ההחזר.

חשוב שתזכרו שבמידה ואכן התרחש איזה שהוא שינוי שעשוי להוביל להגדלת החזר מס, והוא התרחש בשנת המס הקודמת – עליכם יהיה להמציא אישורים לכל שנה בנפרד ולא כמכלול. סדר  שוטף במסמכים הוא תמיד הדבר הנכון לעשות, אך אל תתביישו לבקש העתקים של תלושי המשכורת ממקום העבודה הקודם, אם יש לכם צורך בכך, ואפילו אם עזבתם את המקום בטריקת דלת.

גיליתי טעות בשכר, ושנת המס עוד לא הסתיימה. האם אחויב להמתין לקבלת ההחזר?

החזרי מס אינם עניין שחובה להמתין בשבילו במשך חודשים על גבי חודשים. עבור שכירים שמפתחים מודעות גבוהה לעניין המס הנגבה מהם, ההחזרים יכולים להתקבל כבר באותה שנת מס וללא הטרחה שבהגשת הבקשה בסוף השנה במיוחד.

הביטו היטב בתלוש המשכורת שלכם לאחר שווידאתם את כל המידע והעובדות לגבי הזכויות המגיעות לכם, ובקשו החזרים כבר במהלך שנת המס מן המעסיק. ההחזר יוכל להגיע לחשבון הבנק כבר בחודש שלאחר מכן, ואתם לא תצטרכו לחכות עד סוף השנה. אם בכל זאת גיליתם את הטעות ושנת המס כבר נגמרה – אכן תאלצו להגיש את הבקשה המסודרת לקבלת החזר המס, אבל לפחות מעתה תוכלו לעקוב אחר המתרחש בתלוש ביתר תשומת לב.

טיפ למיצוי הזכויות בכל הקשור לתשלומי מיסים

כמו כל תהליך בירוקרטי, גם כאן מדובר בלא מעט טפסים שיהיה עליכם למלא, עד שתקבלו את הסכום המיוחל בחזרה לחשבון. עם זאת, מדובר בהליך לא מסובך במיוחד שיש עליו הרבה מאוד מידע ברשת. הכירו את הנושא של המיסים, בדקו לעומק מהן הזכויות שלכם, ואם יש צורך – אל תתביישו לקבל עזרה מאיש מקצוע, שיעזור לכם להבין במה בדיוק מדובר, ואפילו יסייע לכם למלא את הטפסים אם צריך. אחרי הכול – מדובר בכסף שלכם.

לבדיקת זכאותכם להחזר מס: https://taxes-refund.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה