נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה בחודש דוד גז?

סימן שאלה וסימן כסף

דוד גז הוא הדוד הכי פחות שכיח מבין סוגי הדודים הקיימים, שכן מרבית האוכלוסייה משתמשת בדוד חשמל או שמש. עם זאת, הוא גם הדוד שמחמם את המים הכי מהר, ותוך מספר דקות מרגע הדלקת הדוד כבר תוכלו להתקלח עם מים חמים. מהו דוד הגז וכמה הוא עולה?

 

דוד גז – מומלץ או לא מומלץ?

כאמור, דודי חימום בגז מאפשרים חימום מים מהיר ביותר ביחס לשאר סוגי הדודים. זה קורה כיוון שדוד הגז מכיל מצת חשמלי, שנכנס לפעולה כאשר פותחים את ברז המים החמים. המצת מדליק להבה, שמחממת את המים. כלומר – המים מחוממים על ידי אש אמיתית, ולכן תוך דקות ספורות יהיו לכם מים חמים בברז.

אי הצורך בהמתנה למים חמים הוא כמובן היתרון המרכזי של דוד הגז. כל עוד ברז המים החמים נשאר פתוח, המים ממשיכים להתחמם ללא הגבלה וגם ללא צורך בהמתנה נוספת בין מקלחת למקלחת.

עם זאת, לדוד הגז יש מספר חסרונות. עלות ההתקנה שלו גבוהה מעלות ההתקנה של סוגי דודים אחרים, כאשר ההתקנה מתחילה בסכום של 4,000 ₪ ועשויה להגיע גם ל- 6,000 ₪. בנוסף, יש למקם את הדוד עצמו ליד נקודת גז בבית. במידה והדבר לא מתאפשר, יש צורך להקים נקודת גז חדשה – שגם היא כרוכה בעלויות של מאות שקלים.

 

עלויות של דוד גז

כאמור, עלות ההתקנה של דוד גז גבוהה למדי, ודורשת גם חיבור לנקודת גז בבית. על כן, דוד גז נחשב ליקר ואינו מתאים לכל כיס.

גם עלות השימוש השוטפת יקרה יותר ביחס לשאר סוגי הדודים. מחירי הגז נעים בין 10 ל- 30 ₪ לקוב. במקלחת ממוצעת משתמשים בערך בחמישית קוב (אפילו קצת פחות), ולכן מחיר של מקלחת ממוצעת נע בין 1.4 ל- 4.2 ₪. תוכלו גם לעשות חישוב עלות חודשי, בכך שתכפילו את מספר המקלחות שאתם עורכים בחודש במספר בני המשפחה שמתגוררים בבית.

 

שימוש בטכנאי מוסמך להתקנת דוד גז או תיקון תקלה

יש לציין כי שימוש בגז הוא מסוכן יותר מאשר שימשו בחשמל או באנרגיית השמש. חברת הגז נדרשת לבדוק לפחות פעם בשנה את מערכת הגז ואת תקינותה וכשירותה.

אי לכך, במידה והחלטתם להתקין דוד גז בביתכם – חשוב מאוד שההתקנה תבוצע על ידי טכנאי מוסמך, שגם עוסק בדודי גז ויודע להתקין ולהתאים את התשתית הנדרשת. כאמור, נדרשת קרבה של דוד הגז לנקודת גז קיימת, או פתיחת נקודת גז חדשה.

גם בעת תקלה באחד מרכיבי דוד הגז, מומלץ לקרוא לטכנאי מוסמך ולא לנסות לתקן בעצמכם את התקלה. העיסוק בגז דורש מיומנות ומקצועיות, ועלול לגרום לנזק רב במידה ויד לא מיומנת מנסה לתקן את התקלה. השאירו את ההתעסקות הזו למוסמכים לכך!

 

דוד משוכלל ממתכת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
מצלמת קיר
איך מתקינים מצלמת אבטחה

בין אם בוחרים להתקין מצלמות אבטחה גלויות או מצלמות נסתרות לעסק ולבית, תמיד צריך לעשות את זה נכון. בתקווה