נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה צריך לשלם לרב שעורך את החופה?

רב

כל אחד או אחת מכם משעוניין לבצע חתונה יהודית כהלכה, יזדקק לשירותיו של רב. הרב הוא זה שעורך את תהליך החופה, ובעצם הוא בעל הסמכות להפוך אתכם לגבר ולאישה לפי החוק היהודי במדינת ישראל. כמה עלינו לשלם בעבור השירותים הללו? האם עלינו לשלם בכלל? כל זה ועוד פרטים רבים בנושא – בעמוד הקרוב.

 

שלב ההכנות לחתונה

כחלק משלב ההכנות לחתונה, אתם צריכים לקחת בחשבון את שלב החופה. שלב החופה הוא השלב המרגש ביותר בערב האירוע, וסביר להניח שבעיני רבים ורבות מכם, נחשב לאחד החלקים המרגשים ביותר לאורך החיים. מדובר ברגע ייחודי ומדהים, שבו בני הזוג הופכים לבעל ואישה באופן רשמי על פי ההלכה והחוק היהודי. כל הטקס נחשב לטקס מרגש וייחודי, כאשר מי שמנצח על שלב זה בערב הוא הרב שבחרתם להזמין לאירוע. ובכן, כחלק משלב ההכנות לאירוע, ובפרט בשלב ההכנות לחופה, תצטרכו לבחור את הרב שאתם רוצים שיחתן אתכם.

חיפוש מהיר בגוגל או התייעצות עם קרובי משפחה וחברים, יחשוף אתכם למגוון רחב של אפשרויות שונות של רבנים שיכולים ועושים את הטקס הזה. החל מרבנים שדורשים סכומים גדולים מאוד, כאלה שדורשים סכומים יותר ממוצעים ואטרקטיביים ועד לרבנים שעושים זאת כמעיין "מצווה" ובוחרים לא לקחת כסף. כמה לשים בחתונה לרב שביצע את שלב החופה, היא שאלה שלא מעט זוגות שואלים את עצמם, ולכן החלטנו לעזור לכם בנושא. (להלן מאמר נוסף של מקו בנושא למעבר למאמר לחצו כאן).

חתונה

כיצד מחליטים כמה כסף להעניק לרב?

ובכן, הרוב המוחלט של הרבנים שיגיעו ויבצעו את החתונה עבורכם, לא ידרשו מכם סכום כסף מדויק. למה הכוונה? על פי ההלכה, לא נהוג לדרוש סכום כסף מדויק מבעלי השמחה (החתן והכלה), ולמעשה מה שהכלה והחתן מחליטים להעניק לרב זה מה שהוא יקבל. עם זאת, כאשר אתם עושים את תהליך החיפוש באינטרנט או במהלך התיעצויות עם חברים, תוכלו לקבל מידע על המחירים אותם הרבנים נוהגים לקבל.

כך לדוגמא, רבנים מסוימים נוהגים לקבל סכום אסטרונומי של כמה אלפי שקלים בעבור ביצוע החופה – מחיר שלא כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להרשות לעצמו – בנוסף להוצאות האחרות והרבות שיש לחתונה. לכן, כאשר אתם מקבלים את שם הרב שאותו מציעים לכם, בדקו מה המחיר שבדרך כלל נהוג להשאיר לו והתייחסו לכך.
מנגד, תוכלו למצוא את הרבנים "הממוצעים" יותר – כאלה שתוכלו להעניק להם כמה מאות שקלים בודדים בעבור ביצוע הטקס היהודי. באפשרות זו בוחרים רוב הזוגות הישראלים, והיא הנפוצה ביותר.
אפשרות שלישית ואחרונה כפי שציינו קודם לכן, היא בחירה ברבנים שמבצעים זאת לגמרי בחינם מתוך מצווה – במקרים שכאלה, הרבנים לא יסכימו לקבל מכם תשלום, ואלו מכם שמחפשים את הדרך הטובה ביותר לחסוך בהוצאות החתונה – זו הדרך המושלמת!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים ואטרקציות
מסיבת הפתעה
אמן חושים למסיבת הפתעה

מסיבת הפתעה היא אירוע קטן ובכל זאת מורכב מכיוון שצריך להצליח ולהפתיע את חתן השמחה. איזה סיפור נמכור לו

קוסם מצויר
אמן חושים בירושלים

ירושלים בירת ישראל היא העיר הגדולה במדינה. מדובר על עיר מיוחדת מאוד עם שיק אירופאי ואווירה ים תיכונית. העובדה

איש אומר משפת
תרגום סימולטני

במדינת ישראל מתקיימים מדי שנה אלפי כנסים אשר בהם משתתפים לא מעט אורחים מרחבי העולם. לצורך כך, ישנה חשיבות