נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לאיזה גובה יכול להגיע כל מנוף?

צילום מקרוב

הזמנה של מנוף לביצוע עבודה דורשת בראש ובראשונה התאמה של המנוף לגובה הדרוש לכם. בין אם אתם זקוקים למנוף לשם הובלת ציוד מתוך חלון בית, או כדי לקדם פרויקט בנייה, עליכם לוודא שהגובה המקסימלי שלו אינו נופל מהנדרש לצורך שלכם. פירוק או הזמנה של מנוף חדש באמצע תהליך העבודה יגרמו לבזבוז זמן אדיר ולאובדן כספי משמעותי. מאמר זה יציג גובה מקסימלי לכל מנוף.

 

גובהו המקסימלי של עגורן חוליות

עגורן חוליות, לעומת מנופים אחרים, הוא למעשה חסר הגבלת גובה. צורת הבנייה של עגורן החוליות היא כזו המאפשרת לעשות בו שימוש בכל בניין, גם בגורד השחקים הגבוה בעולם. למעשה, ככל שהעבודה מתקדמת, כך ניתן להוסיף לעגורן החוליות עוד ועוד חוליות, ולהרים את תא המפעיל בהתאם. החוליות הנוספות מגיעות אל אתר העבודות מאתר אחסון ייעודי, ואין צורך לבזבז שטח באתר כדי לשמור אותן בו. החוליות חייבות להיות תואמות זו לזו בצורה מושלמת, אחרת פיזור המשקל יהיה לא אחיד והסיכון לקריסה יהיה ממשי. נוסף על כך, חשוב מאוד לוודא שהבסיס של המנוף איתן די הצורך כדי לשמור על עבודה בטוחה גם בשיא הגובה אליו מסוגל המנוף להגיע, מאחר שככל שאתם מגביהים את המנוף, הסיכון להתהפכות שלו עולה.

 

גובהו המקסימלי של מנוף נייד

יש מספר עצום של פלטפורמות מנוף נייד, כאשר כל יצרן מנופים מוציא מספר פלטפורמות כאלו לשוק. חלק מהפלטפורמות המורכבות על גבי משאית, מכילות לצד המנוף גם תא אחסון ייעודי. תא האחסון מאפשר שימוש נוח במנוף לצרכי תובלה, אך גם מגביל את גובהו המקסימלי. לרוב, מנוף נייד יוכל להגיע עד לגובה של 15 מטרים, אך חשוב ביותר לוודא את הגובה המרבי של הדגם הספציפי אותו הזמנתם. לכל דגם מאפיינים ייחודיים משלו, כאשר חלקם נבנו כדי לאפשר הגעה לגבהים עצומים, וחלקם נבנו כדי לשפר את ניידות המנוף, או כדי לשמור על גוף משאית קטן לטובת עבודות ברחובות צרים ומאתגרים מבחינת המפעיל.

 

גובהו המקסימלי של עגורן טלסקופי

עגורן טלסקופי, נראה לעין הלא מיומנת בדיוק כמו עגורן חוליות. שניהם פועלים באתרי בנייה במרכזי הערים, ושניהם מורכבים ממגדל מתכת אשר בראשו תא המפעיל. למרות הדמיון, גובהו המקסימלי של עגורן טלסקופי הוא מוגבל. לעומת עגורן החוליות, אשר מאפשר הוספת עוד ועוד חוליות על פי הצורך באתר העבודה, בעגורן טלסקופי החוליות מקופלות זו בתוך זו. ניתן על פי הצורך להגביהה את המנוף, ולהוציא חוליה נוספת החוצה, אך למעשה הן הולכות והופכות קטנות יותר, ולא ניתן להוסיף חוליות לאחר ההגעה לאחרונה. השימוש בעגורן טלסקופי הוא פשוט ונוח יותר, אך הוא מוגבל מבחינת הגובה המקסימאלי בו הוא יכול לתפקד, ודורש מכם לתכנן מראש ולקבוע מהו הגובה המקסימלי הדרוש לכם.

אתר בנייה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
התקנת דלקן אוניברסלי

טכנולוגיה ישראלית ראשונה מסוגה מאפשרת לראשונה לצרכן להתקין דלקן אוניברסלי ובאמצעותו  לתדלק באופן נוח יעיל וחסכוני יותר בכל תחנות