נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מס הכנסה: דברים לקחת בחשבון בעת פתיחת עסק

Clker-Free-Vector-Images / Pixabay

 אם אתם לקראת פתיחה של עסק חדש, ישנה חשיבות רבה להבנה בתחום המיסים בכדי שתוכלו לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הכלולים בכך. המומחים של משרד אורדן אשר מתמחה בתחום מציגים לכם כעת את כל הפרטים החשובים ביותר.

פתיחת עסק – דברים שכל אחד צריך לדעת

פתיחה של עסק מחייבת חשיבה מעמיקה על לא מעט פרמטרים אשר יכולים לקבוע האם העסק שלכם יצליח, כמו גם האם תוכלו לנהל אותו בצורה נכונה – כמו גם חוקית. למעשה, רבים מהעצמאים אשר פותחים עסקים לבד או ביחד עם שותפים אינם בקיאים בדיני מיסים, ולצערנו נקלעים לסיטואציה בה הם צריכים להתמודד מול מס הכנסה אשר נוטה לנקוט ביד קשה כנגד עסקים אשר העלימו מס או ביצעו עברות בתחום המס. על כן, מסבירים במשרד אורדן כי עבירות של מס הכנסה הן עבירות נפוצות אשר לעיתים מתרחשות גם בתום לב, ועל מנת להימנע מכך להלן מספר טיפים חשובים שעליכם לדעת בכל מה שקשור למס הכנסה ולניהול עסק בצורה טובה:

איש מחייך

  • פתיחת עוסק פטור או מורשה באמצעות משרד רו"ח – הצעד הראשון אל מול רשויות המס בעת פתיחה של עסק חדש הוא לפתוח תיק של עוסק פטור או מורשה. על מנת שתוכלו לדעת האם אתם עומדים בכללים של עסק פטור או עסק מורשה, עליכם להתייעץ עם רואה חשבון אשר מומחה לתחום ואשר יספק לכם מידע קונקרטי בכדי שתדעו מהן ההשלכות של כל אחד מהמקרים, כמו גם בכדי שהוא יפתח בעבורכם את התיק במס הכנסה.
  • מילוי הצהרת הון – רשות המיסים דורשת מבעלי עסקים להצהיר על המצב הפיננסי שלהם, באמצעות הצהרת הון מקיפה. גם את הנושא הזה יש למלא באמצעות רואה חשבון אשר מתמחה בתחום, וזאת על מנת שתוכלו למלא את ההצהרה באופן האיכותי והמדויק ביותר. אי מילוי מדויק עלול להוות עבירה פלילית, ועל כן יש לשים לכך לב.
  • תשלום מקדמה למס הכנסה – מס הכנסה בישראל דורש מבעלי עסקים לשלם מקדמה, אשר הסכום שלה יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לאלפים. יתרה מכך, לעיתים הסכום אשר נקבע הוא גבוהה מדי, ולכן התייעצות עם רו"ח בתחום יכולה להוזיל את תשלום המקדמה באופן משמעותי.
  • מילוי דו"ח שנתי – אחת לשנה דורשת רשות המיסוי להעביר לידה דו"ח שנתי אשר מפרט את כל ההכנסות וההוצאות של העסק. מילוי דו"ח שנתי ניתן לביצוע באמצעות האתר הרשמי של רשות המיסים, או בהגשה פיזית. גם כאן חשוב לזכור כי במידה ואתם לא מגישים את הדו"ח או במידה ונמצאו בו ליקויים, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב סבוך מאוד. לכן, הקפידו להגיש את הדו"ח בזמן כמו גם לדאוג לכך שהדו"ח יהיה מושלם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית