נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מס העיזבון לאזרחים זרים בארה"ב?

מס עיזבון

מדינות יכולות לאפשר מימון של מערכות ציבוריות שונות באמצעות תקציבים שמגיעים ממיסוי. טנקים שאמורים להגן על אזרחים, מכשירי MRI לרפואה ציבורית ואפילו כיסאות למערכת החינוך במדינת ישראל למשל, נרכשים באמצעות כסף שצריך להגיע מהיכן שהוא.

לכל מדינה יש את הצורה בה בחר המחוקק למסות את האזרחים. בארה"ב, אחת משיטות המיסוי היא מס עיזבון. מהו מס העיזבון לאזרחים זרים בארה"ב? תשובות במאמר הבא.

 

מס עיזבון

מס עיזבון הוא אחד מסוגי המס הקיימים ברחבי העולם. כל מדינה מחליטה למעשה האם היא רוצה לאמץ אל חוקי המס שלה את סוג המס הזה. כמו שיש מס שנלקח על משכורת של בן אדם או מס המתווסף למוצרים מסוימים, כמו מס הבלו שמתווסף או מחירי הדלק במדינת ישראל, מס עיזבון הוא מס המוטל על עיזבונות.

שלא כמו מס ירושה, מס עיזבון מוטל כביכול באופן ישיר על עיזבון של מנוח כלשהו. ההבדל בין השניים הוא שמס ירושה מוטל על יורשים של עיזבון, בהתאם לקרבה שלהם למנוח ובהתאם ליכולת הכלכלית שלהם, בעוד שמס עיזבון מוטל באחוזים משתנים, בהתאם לכל מדינה, על העיזבון עצמו, כלומר על הרכוש שהשאיר המנוח.

 

מדינה אחרת – חוקים אחרים

לכל מדינה כאמור יש את החוקים שלה. מדינות רבות לא מאמצות כלל את שיטת מיסוי העיזבון, ולמעשה מדובר במחלוקת בין כלכלנים שונים בעולם. ארה"ב היא אחת מהמדינות שכן אימצו את שיטת המס הזאת. לפי מס העיזבון האמריקאי, אזרחים אמריקאים או אזרחים זרים נאלצים לשלם מס עיזבון. עוד על מיסוי בארה"ב באתר https://masamerica.co.il.

בארה"ב, מס העיזבון תמיד נחשב למס גבוה, אולם בשנים האחרונות הוא החומר לרעת היורשים. בעוד שמס עיזבון על אזרח אמריקאי מוטל רק על נכסים של מעל 11 מיליון דולר בגובה של 40%, אזרח זר יצטרך לשלם 35% מהרווח שייווצר לו מנכס שהורש לו, כאשר שווי הנכס הוא 60,000 דולר ומעלה בלבד.

 

התמודדות עם מס עיזבון בארה"ב

כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מס עיזבון בארה"ב, מומלץ להשתמש בשירותים של אנשי מקצוע המתמחים בעבודה מול רשויות המס, כמו עורכי דין המתמחים בחוקי המיסוי האמריקאי או חברות מיסוי ייעודיות.

 

ישראל וארצות הברית

גם אזרחים זרים מישראל עשויים להיות מושפעים ממס עיזבון בארצות הברית. מס העיזבון האמריקאי כולל גם מיסוי על נכסי נדל"ן, כמו דירות, וגם על מניות ואג"ח. ארה"ב רואה את הנכסים הללו כנכסים החייבים במיסוי במידה והמיקום שלהם הוא בארה"ב.

 

נכסים המחויבים במס עיזבון

כפי שכבר ציינו מקודם, העיקרון המנחה את רשויות המיסוי בארה"ב הוא מקום מושבו של הנכס. לכן, גם דירות ניתנות למיסוי עיזבון. בנוסף, מניות, אג"ח, ניירות ערך שונים, נכסים פיזיים שונים, חובות והלוואות לגופים בארה"ב ונכנסי נדל"ן אחרים פרט לדירות ניתנים למיסוי.

מס עיזבון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה