נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מעצר סרבן מילואים – מה צריך לדעת

מאזניים

אם נקלעתם למצב שבו אתם מוגדרים בתור סרבני מילואים, כנראה שיש לכם סיבה לכך.

אין ממקומנו לשפוט באם הסיבה שלכם מוצדקת או לא.

יחד עם זאת, יש ממקומנו להציע לכם סיוע משפטי.

הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת אם הוכרזתם בתור סרבני מילואים.

בעוד שחלק מחיילי המילואים רק מחכים לימי המילואים כדי לקבל קצת חופש מהאישה והילדים, חלק אחר דווקא מחליט שהוא מבצע נפקדות או עריקות. במקרים מסוימים, חייל המילואים יוגדר בתור סרבן מילואים וייעצר על ידי המשטרה הצבאית. במקרים מהסוג הזה, ההמלצה הכי גורפת היא פנייה אל עורך דין משרד הביטחון בהקדם. ובכל זאת, מה חשוב לדעת אם אתם מוגדרים בתור סרבני מילואים? הנה כמה דגשים וטיפים שאנחנו רוצים שתיקחו אתכם, השורות הבאות הן עבור מי שנעצר בגין סירוב מילואים.

 

מה אני צריך לדעת על סירוב למילואים?

קודם כל, אנחנו רוצים להמליץ לכם לעמוד על הזכויות שלכם, באשר יהיו הן. בסופו של דבר, כל חייל מילואים אמור למלא חובות וזכאי לזכויות. אם נאלצתם להפר את החובות וההוראות הצבאיות, וגם הייתה לכם סיבה לעשות זאת, עדיף שהסיבה הזו תרגיש לכם מוצדקת.

אם הסיבה אינה מוצדקת, אל תסרבו למלא את שירות המילואים שלכם. ההסתבכות המשפטית והחוקית עשויות להרחיק לכת, במיוחד במקרים בהם אנשים נשפטים לשבת בכלא הצבאי. ואם כבר נאלצתם לשבת בכלא, כנראה שאף אחד לא צריך לספר לכם עד כמה זה לא נעים ולא רצוי.

 

האם כדאי לי להוציא פטור מהמילואים?

בשורה התחתונה, אם אתם מרגישים שאתם צריכים לסרב למילואים, אולי יהיה כדאי לחשוב בכיוון של קבלת פטור ממילואים. ניתן לקבל פטור ממילואים מחמת סיבות כאלו ואחרות, חלקן רפואיות וחלקן אחרות. אם אתם מעוניינים להוציא פטור מהמילואים, חשוב לזכור לעשות זאת בדרכים המקובלות והנהוגות במערכת.

אל תנסו להיות עוף חריג במערכת, בטח שלא להתחזות למוטרפים על כל הראש אצל הקב"ן במשרד. תזכרו שהקב"ן ראה כמוכם רבים לפניכם, ככה שאתם בטוח לא אלו שעומדים להמציא את הגלגל. ואם כבר נעצרתם בגין סירוב לשירות במילואים, אנחנו ממליצים לכם לקבל סיוע משפטי.

 

מי יכול לסייע לי אם נעצרתי בגין סירוב מילואים?

את הסיוע המשפטי הנכון תוכלו לקבל אצל עורך דין משרד הביטחון, או עורך דין צבאי. בין אם כך או כך, הקפידו לקבל את הסיוע המשפטי כמה שיותר בהקדם. כך תוכלו להתחיל את התהליכים המשפטיים כמה שיותר מהר ולא ליצור מעין סחבת שנגררת ונמשכת חודשים, אולי אפילו שנים.

אם ברצונכם לחדול מלשרת במילואים ויש לכם סיבה מוצדקת לכך, יהיה כדאי לפעול בכיוון בהקדם. בסופו של דבר, ההימנעות מטיפול בכך עשויה להוביל להסתבכות משפטית וחוקית אל מול משרד הביטחון.

 

סמל משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית