נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקרים לדוגמא בהם ניתן להגיש תביעת נזיקין

איש שירות

.תביעת נזיקין ניתן להגיש במגוון רחב של מקרים. מהם? עו"ד בארי מיסקביץ', מומחה לדיני נזיקין מציג

תביעות נזיקין – נפוצות אך מורכבות

תביעות נזיקין הפכו בעשור האחרון לנפוצות יותר מאי פעם, כאשר מדי יום מוגשים מאות תביעות כאלו לבתי המשפט. יתרה מכך, לאור העלייה במודעות הציבורית בכל הקשור לתביעות נזיקין וסכומי הפיצויים אותם ניתן לקבל, מפעילות חברות הביטוח כמו גם המוסד לביטוח לאומי חוקרים פרטיים אשר מנסים לגלות האם אכן נגרמה פגיעה, או שמא מדובר בנוכלות. על כן, היוועצות עם משרד עורכי דין אשר מתמחה בדיני נזיקין, וזאת על מנת לבדוק האם אתם אכן זכאים להגשת התביעה, כמו גם מידע כיצד לבצע את התהליך.  לכן, חשוב לזכור כי תביעות אלו הן תביעות מורכבות להוכחה, אולם במידה ואתם עובדים עם עו"ד אשר מומחה לתחום תוכלו להיות בטוחים כי תקבלו ייצוג משפטי הולם, כמו גם גובה פיצויים אשר מתאים למצב החדש אליו נקלעתם.

עורכי דין

באילו מקרים ניתן להגיש תביעות נזיקין?

ככלל, תביעות נזיקין ניתן להגיש בעבור כל תאונה אשר התרחשה – החל מתאונת דרכים, נפילה בקניון, נפילה בזמן העבודה, או כל נזק אשר נגרם כתוצאה מרשלנות של אדם אחר, כפי שמסביר עו"ד בארי מיסקביץ', מומחה לדיני נזיקין. לדבריו, השיקול המרכזי להגשה של תביעת נזיקין מתבססת על מידת האחראיות של אדם או גוף שבעקביותם נגרם נזק, אולם לעיתים בית המשפט פוסק להגיש תביעה גם על היקף הנזק אשר נגרם, בהתאם למידת החומרה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי אם מדובר בנזק משני מופחת, מומלץ שלא להגיש תביעות מסוג זה, לאור הוצאות משפטיות גבוהות אשר לא ישקפו באופן מיטבי את הפיצוי אשר יהיה נמוך יותר.

כיצד מתבצע הליך של תביעת נזיקין?

הליך של תביעת נזיקין הוא הליך מורכב אשר נועד לבסס את אשמתו של אדם או גוף לאור פגיעה אשר נגמרה כתוצאה משרלטנות, לכאורה. למעשה, התהליך מתחיל בתביעה כנגד אותו גורם, המוסד לביטוח לאומי כמו גם חבר הביטוח. לרוב, חברת הביטוח תעניק לגורם אשר נגדו הוגשה תביעה עו"ד מטעמו, אשר יגן עליו בבית המשפט, על סמך עדויות ומסמכים רפואיים. בכדי להצליח בתביעה, יש להוכיח כי נגרם נזק בגין רשלנות, כמו גם להוכיח קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות לבין הנזק אשר נגרם, כמו גם הוכחת קיומו של היקף הנזק. למעשה, בית המשפט נוטה לרוב לפסוק לטובת אלו אשר הוכיחו כי אכן נגרם נזק, כאשר גובה הפיצוי מתייחס לשיבוש אשר התרחש באורך החיים, כמו גם בהיקף הפגיעה הפיזית או הנפשית. לקבלת מידע נוסף לגבי הליך של תביעת נזיקין ובאילו מקרים ניתן להגיש, היכנסו לאתר בכתובת https://www.yml-law.co.il/torts-lawyer, השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם בהקדם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית