נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא מתחתנים עם המשכנתא  – יש מה לעשות כשהמשכנתא יקרה מידי

משכנתא

בשנה האחרונה עולם המשכנתאות סוער. ריבית הפריים שהייתה הריבית הזולה במשק, הופכת להיות יקרה, נוטלי משכנתאות רבים מגלים כי החזר המשכנתא החודשי שלהם האמיר שאחוזים לא מובטלים וכדי לא לקרוס כלכלית, הם עסוקים רק בדבר אחד, לדאוג למימון החזר המשכנתא.  הם מוצאים את עצמם נחנקים מהעיול הרובץ בכדי להימנע מסיפורי אימה של משכנתא שחוזרת… וחבל. לא מתחתנים עם המשכנתא וכשהיא הופכת ליקרה, יש מה לעשות.

 

איך נפטרים ממשכנתא יקרה?

משכנתא יקרה יכולה להישאר כזו. כדי שהיא תפסיק להיות יקרה. חשוב לבדוק לפני הכל את מצב הנתונים האישי של הלווה עצמו. מה גובה ההחזר החודשי שהוא מסוגל לעמוד בו? האם ניתן לפרוס את המשכנתא לטווח שנים ארוך יותר? לאחר בחינת כל הנתונים ניתן לבדוק את כדאיות מחזור המשכנתא.

מחזור משכנתא הוא פעולה בה מסלקים את המשכנתא הישנה ולוקחים משכנתא חדשה בעלת תנאים טובים יותר. חשוב לציין כי לא בכל מקרה מחזור משכנתא הוא כדאי ובחינת כדאיות מחזור משכנתא חייבת להיות מלווה מקצועית. לצורך כך פנו לקבל ייעוץ משכנתאות מקיף.

 

מתי ממחזרים משכנתא?

מחזור משכנתא הוא לא פעולה בכל מומלצת בכל מצב אבל יש מקרים בהם חבל על כל יום בו לא מבצעים מחזור:

  • כאשר יש שינויים לטובה בשוק המשכנתאות (זה קורה בזמנים בהם ניתן לקבל ריביות טובות יותר מהריביות הקיימות במשכנתא האישית שלכם).
  • כאשר יכולת ההחזר משתנה ואין אפשרות לעמוד בתשלומים. גובה הריביות עלה או שגובה ההכנסה קטן והקושי הופך למוחשי כל חודש מחדש.
  • כאשר יכולת ההחזר גדלה וניתן לסלק את המשכנתא תוך תקופה קצרה יותר.

 

מה עושים כשהמשכנתא יקרה מידי?

לפני הכל חשוב לבדוק מה הפך את המשכנתא שהייתה בסדר לפני כן, ליקרה בפתע פתאום. ידיעת הבעיה היא לבדה חצי פתרון… אם זה קרה בגלל ריבית שהתייקרה, ניתן למחזר את המשכנתא ולשנות את הריבית לריבית יציבה יותר שלא תשתנה בעקבות עלייה בלתי צפויה במשק. אם הנתונים האישיים השתנו והם הובילו לשינויים ניתן למחזר את המשכנתא ולהקטין את גובה ההחזר החודשי… כל נתון חייב להיבדק לגופו ולא ניתן להסיק מסקנות כוללניות.

 

איך מייעלים את תהליך המחזור?

נכון להיום, מחזורי משכנתא הפכו לפחות נפוצים בגלל העלייה בריבית. כדי למחזר משכנתא צריכים להכיר היטב את השוק. מי שאין לו סיבה ממשית למחזר את המשכנתא, עדיף לו להישאר עם המשכנתא הקיימת. כדי לייעל את תהליך מחזור המשכנתא חשוב לקבל ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות מומחה בתחום.

הוא ידע למפות היטב את הנתונים ולבדוק את הדרכים לשיפור ולהוזלת המשכנתא הקיימת. במקרים מסויימים יועץ משכנתאות ימליץ לדחות את המחזור בגלל תנאי השוק, הכל משתנה בהתאם לתנאי הלווה האישיים.

משכנתא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות