נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעת במהלך עבודתך? בוא לגלות למה אתה זכאי

תאונות עבודה

כולנו מבלים מספר שעות לא מועטות במקום העבודה שלנו ומטבע הדברים, ייתכנו בהחלט מקרים בהם אנו עלולים להיפגע במהלך עבודתנו. ככל ואכן נגרמו לנו נזקים שונים במהלך העבודה, הרי שישנן מספר זכויות שכדאי להכיר, ואשר אותן ניתן לממש במסגרת תביעות תאונות עבודה

 

תאונות עבודה – זה יכול לקרות לכל אחד

כשאנחנו שומעים את המושג "תאונת עבודה", אנחנו מיד מעלים בדמיוננו סביבת עבודה מסוכנת, אך למעשה, תאונות עבודה יכולות להתרחש גם בסביבת עבודה משרדית ולכל אחד ואחת מאיתנו, כשהסטטיסטיקה מצביעה על כך שמידי שנה נפגעים בעבודתם עשרות אלפי עובדים.

לא רבים מודעים לכך, אך תאונות עבודה נחשבות ככאלה גם במידה והתרחשו בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה וכן מקרים בהם התאונה אינה נגרמה בהכרח כתוצאה מאופי העיסוק או התפקיד של העובד.

 

מהן הזכויות המגיעות לנו במסגרת תאונת עבודה?

ככל ונגרמה לכם תאונה במקום העבודה, הרי שבמסגרת החוק, תוכלו להגיש תביעת תאונת עבודה כנגד הגורמים הרלוונטיים וביניהם: המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח הפרטיות או קרן הפנסיה ולדרוש פיצויים בהתאם, כפי שתוכלו לראות בהרחבה – כאן.

על מנת למצות את הזכויות שלנו במלואם ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה, על מנת שיבחן היטב את פרטי המקרה ויעניק לנו שירותי סיוע וליווי לאורך תהליך התביעה ועד לקבלת מלוא הזכויות המגיעות לנו על פי חוק.

 

תאונת עבודה ומחלת מקצוע

היבט נוסף של תאונות העבודה והזכויות המגיעות לנו כתוצאה מכך, הוא מקרה של מחלת מקצוע בעקבות תאונת עבודה. מקרה זה מתאר מצב בו הנזק שנגרם לעובד, התרחש בשל העיסוק והמאפיינים הספציפיים של מקום העבודה. כך לדוגמה, פגיעה בדרכי הנשימה עקב שהייה ממושכת ליד חומרים מסוכנים, יכולה בהחלט להיחשב כתאונת עבודה.

 

מהם הפיצויים המגיעים לנפגעי תאונות עבודה?

במסגרת הפיצויים אותן ניתן לדרוש במקרה של תאונת עבודה, נכללים:

 

דמי פגיעה

במידה וכתוצאה מהתאונה, נפגע כושר ההשתכרות של האדם, הרי שהוא יוכל לדרוש דמי פגיעה לתקופה של 90 ימים.

 

הוצאות רפואיות

הנפגע יכול לדרוש קבלת פיצויים והחזרים בשל הוצאות רפואיות שונות וכן קבלת טיפולים שונים, שיסייעו לו להתמודד עם התאונה.

 

קצבאות נכות

ככל ונקבעו לאדם הנפגע אחוזי נכות בשיעורים מסוימים, הרי שהוא יהיה זכאי לקבלת קצבאות שונות.

 

פיצויים למשפחת הנפגע

במקרים של מוות חלילה, עומדת למשפחת הנפטר הזכות לדרוש את הזכויות המגיעות לו מהגופים המבטחים.

 

לסיכום

תאונת עבודה יכולה להתרחש בכל סביבת עבודה, כאשר לנפגע עומדת הזכות להגיש תביעת תאונת עבודה כנגד הגופים הרלוונטיים ולממש את זכויותיו, בין השאר באמצעות דרישת פיצויים כספיים, דוגמת: דמי פגיעה, הוצאות רפואיות, קצבאות נכות ופיצויים למשפחת הנפגע. על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ להיעזר בעו"ד מומחה בתחום.

תאונות עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי