נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קילוף צבע ברכב: איך נמנעים מזה

קילוף צבע ברכב מרצדס

ישראל ישראלי (שם בדוי) גילה במהלך שטיפת הרכב שהצבע בקטע מסוים החל להתקלף. בהתייעצות מול בעלי מקצוע גילה שמדובר בבעיה בסיסית שהחלה עוד בייצור הרכב ותבע את היבואן לקבלת רכב חדש. 

זוהי דוגמה אחת למצבים שבהם בעיה בצבע הרכב עלולה להתפתח עד כדי קבלת רכב חדש. נכון, אמנם מדובר במקרים קיצוניים ואילו לרוב נמצא שבעיות קילופי צבע ברכב יגרמו לכם להוצאה כספית לא מבוטלת שיכולה להגיע במקרים מסוימים לכדי מאות ואולי אלפי שקלים. 

ישנם מקרים שבהם תוכלו לפתור בעיה מקומית של קילוף צבע ברכב בטיפול "עשה זאת בעצמך", בצביעת המקום או בריסוס. אך לו הייתם נאלצים להוציא כמה מאות שקלים על תיקון צבע ברכב, לא הייתם מעוניינים לדעת איך הייתם יכולים למנוע את הבעיה עוד לפני שהחלה? 

מהם הגורמים לקילוף צבע ברכב?

נכון שזה מעצבן לגלות קילופי צבע ברכב? במיוחד אם רכשתם רכב חדש, אתם משקיעים בו ומתחזקים אותו ובסוף נאלצים לגלות את הפגע הרע הזה בדמות צבע מתקלף. מדוע זה קורה וכיצד ניתן לא להגיע למצב שכזה מלכתחילה? 

השמש הישראלית: כאמור, יתכן ומדובר בבעיה שהחלה עוד בפס ייצור הרכב אך לרוב הסיבות לכך נעוצות בגורמים אחרים.

למרות שיטות הצביעה האיכותיות שיש כיום ברכבים, צבע הרכב עלול לדהות ולהתקלף כתוצאה מפגעי מזג האוויר ובעיקר בשל השמש הישראלית החזקה שמכה בפח הרכב שלנו במשך כל עונות השנה.

כמובן שניתן גם למצוא מכות או שפשופי צבע בעקבות מכות שהרכב צבר במהלך השנים, בדיוק כמו בלאי של מצבר, אלו רק יכולים לתרום את חלקם ולהרע עוד יותר. 

האבנית במי השתייה: עוד בעיה נפוצה בארץ היא האבנית שקיימת במי השתייה שלנו. לא משנה אם אתם שוטפים את הרכב לבד או במכון שטיפת רכב, לאורך הזמן האבנית במים עלולה להצטבר (במידה ולא מבצעים ניגוב לאחר שטיפה).

כמו כן, אותו האפקט עלול להיגרם אם רכביכם יירטב ממטרות השקיה, אולי חשבתם שאתם שוטפים אותו בחינם אבל אתם הורסים את הצבע בטווח הארוך. 

ריקושטים מאתרי בניה: קצב הבניה המטורף שמתרחש בכל הארץ עלול לגרום לסיכון נוסף שלא חשבתם עליו. בחניה ליד אתרי בניה אתם לוקחים סיכון להידבקות של רסיסי בטון, צבע או סיד ברכב. לאחר זמן לא ניתן לגרד אותם והם שורטים את הצבע. 

איך ניתן למנוע קילוף צבע ברכב? 

בראש ובראשונה חשוב למצוא מקום חניה מתאים עד כמה שניתן שימנע מצבים שבהם צבע הרכב עלול להיפגע ולהתקלף. כאשר אתם מחנים את הרכב חפשו מקום חניה מוצל על מנת לברוח מקרני השמש הלוהטות. 

אם מצאתם מקום מוצל קחו בחשבון שהוא אינו ממוקם מתחת לעץ שמשיל אבקנים או פירות שעלולים ליפול על הרכב. לבד מהלכלוך שהם עלולים לגרום, אותם פירות או אבקנים עלולים לחדור לצבע ולהרוס אותו. 

הסכנה היא לא רק מפירות העץ אלא גם מציפורים שעלולות "לכבד" את הרכב במנת מזל טוב בדמות צואה. צואה זו היא בעלת חומצה שמזיקה מאוד לצבע הרכב ומכלה אותו לאורך זמן.

יש לנקות זאת במהירות ובכלל להימנע מעצים גדולים שמהווים בית גידול לציפורים. על אותו רעיון, אל תחנו מתחת כבלי חשמל (ציפורים). 

קילוף צבע ברכב

שיטות הגנה וטיפול לצבע הרכב:

ציפוי קריסטל ווקס: ישנם טיפולים שונים שניתן לבצע לשמירה על צבע הרכב אולם השיטה הטובה מכולם היא ציפוי קריסטל ווקס שמגנה על הצבע.

מדובר בשכבת הגנה שהיא למעשה חומר שקוף שנמרח על הרכב ומגן עליו. הצבע המקורי קיים כשהוא עם נקבוביות מיקרוסקופיות שלא ניתנות להבחנה בעין רגילה.

במהלך הזמן לכלוך מתחיל להצטבר על אותן נקבוביות ונדבק על גבי הצבע. הווקס מגן על הצבע ומונע מאותו לכלוך להצטבר עליו. 

"עשה זאת בעצמך": במקרה ומדובר בתיקוני צבע קטנים מאוד, ניתן לטפל נקודתית בבעיה ברכישת צבעי ספרי ייעודיים שמותאמים לצבע הרכב שברשותכם לפי צבע הגוון שמופיע ברישיון הרכב שברשותכם. 

בשלב הראשון יש לנקות את האזור המיועד, בשלב השני לכסות את כל האזור שסובב לאזור המקולף על מנת שלא יתלכלך, בשלב השלישי יש לשייף את האזור המתקלף ולהוריד שאריות צבע, בשלב הרביעי יש לנער את המיכל במשך דקה ולרסס בצבע יסוד, פריימר (מספיקה שכבה אחת). 

לאחר כמה דקות של התייבשות צבע היסוד, מנערים את הצבע, שמותאם לפי גוון הרכב, במשך דקה אחת, וצובעים את מקום קילוף הצבע. לאחר סיום הצביעה יש לצבוע עם צבע לכה מגן בשתי שכבות. 

המלצות: רצוי לנסות את ספריי הצבע לפני הצביעה במקום אחר ולבדוק את התאמת הגוון לרכב. ניתן לרכוש יחד עם הספריי ידית מקצועית לצביעה קלה ואיכותית יותר (בדומה לצביעה במוסכים מקצועיים). את הצביעה יש לבצע בשכבות דקות עם המתנה לייבוש בין השכבות. 

התקלפות ציפוי הלכה שברכב: 

במקרים מסוימים בעיות צבע או קילוף צבע ברכב עלולות להתפתח מבעיה שמתחילה בציפוי הלכה שהיא המגן העיקרי על צבע הרכב עצמו. במהלך השנים ובשל שינוי מזג האוויר וחשיפה ארוכה לשמש, ציפוי הלכה מתקלף ובמידה ולא מטפלים בכך גם צבע הרכב עצמו עלול להיפגע או לגרום להתפתחות חלודה. 

בדומה לטיפול בצבע הרכב גם כאן ההמלצה היא לבצע זאת במוסך המתמחה בצביעת רכבים. במידה ומדובר באזור נקודתי ואתם מעוניינים לבצע זאת בעצמכם יש לדעת שיישום הלכה מבוצע רק לאחר הטיפול בצבע הרכב והמתנה לייבושו לאחר מכן. 

גם הבחירה בסוג הלכה משפיע על איכות היישום וכושר העמידות שלה בפני פגעי מזג האוויר. מומלץ לרכוש את הלכה מחברה מקצועית שמציעה מבחר רחב וסוגים שונים של לכות לרכב עם בעלי מקצוע שיכולים להסביר לכם בפירוט את תהליך הביצוע. 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
התקנת דלקן אוניברסלי

טכנולוגיה ישראלית ראשונה מסוגה מאפשרת לראשונה לצרכן להתקין דלקן אוניברסלי ובאמצעותו  לתדלק באופן נוח יעיל וחסכוני יותר בכל תחנות