נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה לאחר תאונת דרכים – למה להתייעץ עם עו"ד

Pixel-mixer / Pixabay

בעת מקרה של תאונה, הגוף שלנו נכנס למצב של הלם. לעיתים, שניות ספורות אחרי התאונה, לוקח לנו כמה רגעים להבין מה קרה, איפה אנחנו נמצאים ומה מצבנו הכללי.
לכל אחד, זמן ההתאוששות אחרי תאונה הוא שונה. יש מי שמתאוששים לאחר כמה ימים ויש מי שמתאוששים לאחר כמה חודשים ואפילו שנים. הדבר תלוי בעוצמת הפגיעה שקרתה בתאונה.

עורך דין לתאונות דרכים נתקלים לעיתים קרובות במקרים של אנשים שעברו תאונת דרכים ונזכרו לאחר כמה חודשים ולפעמים אחרי כמה שנים, לגשת לעורך דין בשביל לבדוק האם מגיעים להם פיצויים.
ייתכן כי הסיבה לכך היא הדחקה. רבים מהנפגעים מעדיפים להדחיק את המאורע ולא רוצים לדבר עליו וכמובן שלא לתאר אותו לאחרים.

 

מה חשוב לעשות לאחר שנפגעתי בתאונת דרכים?

קודם כל, חשוב להבין שהגוף שלך נמצא במצב של הלם. סביר להניח שתחווה דופק מהיר, נשימות מהירות וייתכן שתסבול מפגיעות פנימיות או חיצוניות.

1.תיעוד

למרות הקושי, חשוב שתזכור לתעד את כל פרטי התאונה. כדאי לצלם את המקום, כולל את הכביש ואת המפגעים שנמצאים בסביבה. אם יש באפשרותך, צלם גם וידאו וגם תמונות. כל תיעוד יעזור לך בהמשך.

 

  1. איסוף פרטים

מדובר בנקודה חשובה מאוד, דע שכדאי קודם כל לרשום את פרטי הרכב הפוגע וגם לצלם אותם, למקרה שהנהג הפוגע יחליט שהוא אינו מעוניין למסור לך פרטים, צילום של הרכב וכתיבת המספר שלו הם פרטים שחובה שיהיו בידך.
בנוסף, אסוף את פרטי הביטוח. עדיף לצלם את הכול ולשלוח מיד לכתובת המייל שלך ושל קרוב נוסף, כדי שאם התמונות יימחקו בטעות, שיהיה לך גיבוי.
ההמלצה היא לצלם ולא רק לכתוב מכיוון שלעיתים, במצבי לחץ, אנו רושמים פרטים שגויים שמקשים עלינו לאחר מכן לאתר את הנהג.

 

  1. לגשת למיון

נפגעי תאונות דרכים לפעמים ממשיכים מיד לביתם בטענה שהם חשים בטוב, אך חשוב לדעת, שגם אם אתה מרגיש בטוב, עלייך לגשת מיד למיון. לעיתים אנו חשים בטוב אך איננו מודעים לפגיעות פנימיות שניתן לאתר אותן רק באמצעות בדיקות דימות למיניהן (אולטרסאונד, CT או  MRY).
במידה ולא תיגש מיד למיון ותגלה כמה ימים לאחר מכן כי אתה חש ברע, לא תהיה לך את האפשרות להוכיח שהפגיעה שתימצא במיון (במידה ותהיה כזו) קשורה לתאונה, ולכן, יש סיכוי שתאבד את האפשרות לקבל בעקבותיה את הפיצויים שמגיעים לך.

ישנם דברים נוספים חשובים שעל כל נפגע תאונות דרכים לדעת, אך לא ניתן לסכם אותם בכמה מילים.
לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין כמה שיותר קרוב לזמן התאונה, למסור לו את כל הפרטים הדרושים ולשמוע ממנו מהן הזכויות שמגיעות לך והאם אתה זכאי לפיצויים בעקבות התאונה.
תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית