נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תמ"א 38 ופינוי בינוי בירושלים

תמא ראשית

משבר הדיור החריף אשר תקף את מדינת ישראל בשנים האחרונות הוביל לכך שקיום מקודמים יותר ויותר פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי. בעיר ירושלים ישנה עלייה משמעותית בביצוע הפרויקטים הללו, ולא בכדי.

תמ"א 38 ופינוי בינוי בירושלים – הפתרון הטוב ביותר למשבר הדיור

משבר הדיור אשר מתרחש בשנים האחרונות במדינת ישראל לא פסח גם על העיר ירושלים, אשר היא אחת הערים הצפופות ביותר בישראל. חשוב לציין בהקשר זה כי ישנה חשיבות רבה לנושא הדיור בעיר, מאחר ומדובר בעיר הגדולה ביותר בישראל אשר ביחס לגודלה אין בה עתודות בנייה והביקוש למגורים בעיר גבוהה ביותר. לכן, ממשלת ישראל החליטה לצאת במהלך פורץ דרך של ביצוע תמ"א 38 ופינוי פינוי בעיר ירושלים, זאת על מנת להגדיל את היצע הדירות בעיר. המומחים של חברת ארץ עיר, החברה המובילה בישראל לתחום תמ"א 38 ופינוי בינוי מסבירים לגבי כל מה שרציתם לדעת לגבי מהפכת הנדל"ן אשר מתרחשת בישראל, לחץ כאן למידע מורחב בנושא.

תמ"א 38

התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה חוקק בשנת  1975 והפך למחייב החל מינואר 1980. החוק חוקק בעקבות ההערכות של מומחים בתחום,  אשר סבורים כי מרבית המבנים אשר נבנו עד לשנת 1980 אינם עומדים בדרישות הבטיחות ולכן עלה חשש כי במידה ואכן תתרחש רעידת אדמה בעוצמה חזקה במדינת ישראל, אלפי מבנים יתמוטטו ובכך יביאו לעשרות אלפי הרוגים. אם בתכנון הראשוני נועד תמ"א 38 לחיזוק המבנים הקיימים מפני רעידת אדמה, כיום מדובר בהזדמנות חסרת תקדים לתנופה נדלנ"ית לשדרוג והעלאת ערך הנכס. מהערכות אשר ביצעו מומחים בתחום עולה כי ערך הדירה לאחר ביצוע תמ"א 38 יכול להזניק את ערך הנכס עד ל 30% ויותר, זאת בזכות איכות שיפור החיים באמצעות בנייה של חדר נוסף, מרפסת וחנייה תת קרקעית. הזכאים לביצוע תמ"א 38 הם מבנים שאינם בנויים על פי תקן הישראלי. תמ"א 38 והיא אינה חלה על מבנים בני קומה אחת או שתיים בשטח של עד 400 מ"ר, כמו גם ומבנים שאינם מאוישים רוב הזמן וכן מבנים אשר מיועדים להריסה.

תמא

פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא ביצוע פעולה של פינוי כלל הדיירים מהשטח העירוני והריסתו, תוך בנייה של בנייני מגורים חדשים. משרד והשיכון רשאי להכריז על שטח כעל מתחם פינוי בינוי באמצעות צו הכרזה, שתוקפו עד שש שנים. הכרזה על שטח עירוני כפינוי פינוי הוא חלק ממדיניות התחדשות עירונית בערים אשר נוצרה בעקבות המחסור בשטחים פתוחים לבנייה, כמו גם על מנת לאפשר עתודת מגורים תוך שמירה על שטחים ירוקים ושיפור איכות חייהם של התושבים. פינוי בינוי הוכרז לראשונה כמדיניות רשמית של מדינת ישראל בשנת 1998, ומאז בוצעו עשרות אלפי פרויקטים כאלו בכל רחבי הארץ, ובפרט בירושלים.

לפרטים נוספים ומידע נוסף:

http://erets-ir.co.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה