נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה קיים תו תקן ישראלי לייצור זכוכית

חלון

עבודות זכוכית בישראל צריכות לעמוד בתנאים מסוימים שנקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי, כדי להגן על העובדים ועל המשתמשים מפני פגיעה מסוכנת.

זכוכית היא אמנם חומר יפהפה, המשמש לעיתים קרובות דקורציה, מספק תחושת מרחב ואור, אווירה יוקרתית וקווים נקיים שאף חומר אחר לא יכול לספק, אבל אם היא נשברת היא עלולה להיות מסוכנת מאוד ולכן, כאשר עוסקים בעבודות זכוכית, כמו יצירת דלתות, מעקות, מקלחונים ועוד – חשוב להקפיד על עמידה בתקן, השומר על הבטיחות של המשתמשים.

 

סוגים של זכוכית עם תו תקן ישראלי

קיימים שני סוגי זכוכית מאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי:

זכוכית מחוסמת –

מיוצרת בתהליך מיוחד של חימום וקירור, במהלכו היא הופכת חזקה ועמידה פי כמה מזכוכית רגילה. אם בכל זאת נשבר משטח הזכוכית, הוא אינו מתנפץ לרסיסים חדים ומסוכנים, אלא בדומה לשמשה של מכונית, לרסיסים עבים שאינם חדים.

 

זכוכית רבודה –

מספר שכבות של זכוכית דקה, מודבקות זו לזו בעזרת חומר מונע התפזרות רסיסים. זכוכית רבודה היא חזקה מאוד ואינה נוטה להישבר בקלות, אך אם היא בכל זאת נשברת, הרסיסים נדבקים לחומר ואינם מתפזרים. כך נמנעת סכנה. בנוסף, ניתן לשלב זכוכית מחוסמת בין שכבות זכוכית רבודה כדי לייצר מקדם בטיחות נוסף.

קיימים סוגים נוספים של זכוכית הנחשבת חזקה, אך אינה מאושרת על ידי מכון התקנים, כי אינה נחשבת בטיחותית מספיק.

למגוון מוצרי זכוכית איכותיים ובטיחותיים, מאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי, היכנסו לאתר זגגות השרון.

 

תקן ספציפי למוצרי זכוכית מיוחדים

מעקות זכוכית – זהו אלמנט עיצובי נפוץ ומקובל, דקורטיבי להפליא בעל תפקיד בטיחותי. כדי להתקין מעקה זכוכית לפי התקן הישראלי יש להשתמש בזכוכית רבודה, רצוי בשילוב זכוכית מחוסמת.

קיימים הבדלים קלים בין מעקה זכוכית למרפסת ומעקה זכוכית למדרגות, בגלל אופיים השונה.

 

דלתות זכוכית

לדלתות זכוכית נהוג להשתמש בזכוכית רבודה בשילוב זכוכית מחוסמת, בשל הגובה של משטחי הזכוכית הנחוצים, שהופך אותם פגיעים יותר. בנוסף, יש להתקין על גבי דלתות זכוכית סימון למניעת התנגשויות.

 

חלונות זכוכית

אין תקן לגבי עובי הזכוכית לחלונות, אך מומלץ לבחור זכוכית בטיחותית, שתתאים לגודל החלון ותהיה עמידה גם במקרה של חבטה, או הישענות וכן הלאה.

 

מקלחונים

מקלחוני זכוכית לפי התקן הישראלי חייבים להיבנות מזכוכית בטיחותית בגלל גובה משטחי הזכוכית, חשיפה לתנאי חום, קור ולחות ולצורך הגנה מקסימלית על המתרחצים.

 

חיפוי זכוכית

אין תקן ספציפי לסוג זה של משטח זכוכית, אך מומלץ להשתמש בזכוכית מחוסמת שתעניק לו עמידות לטווח ארוך, בייחוד כאשר מדובר על חיפוי למטבח.

 

לסיכום

זכוכית היא אלמנט נפלא ליצירת עיצוב מרשים, אסתטי, אלגנטי.

היא מאפשרת כניסה של אור, יוצרת תחושת ניקיון נעימה ומגדילה את המרחב.

אבל כדי להנות עד הסוף מן האלמנטים הדקורטיביים שאתם מכניסים הביתה, חשוב להקפיד על שימוש במוצרי זכוכית איכותיים, בטיחותיים ומאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי.

 

דלת פתוחה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
סימן שאלה וסימן כסף
כמה עולה בחודש דוד גז?

דוד גז הוא הדוד הכי פחות שכיח מבין סוגי הדודים הקיימים, שכן מרבית האוכלוסייה משתמשת בדוד חשמל או שמש.

מצלמת קיר
איך מתקינים מצלמת אבטחה

בין אם בוחרים להתקין מצלמות אבטחה גלויות או מצלמות נסתרות לעסק ולבית, תמיד צריך לעשות את זה נכון. בתקווה