נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משפצים את הבית? כיצד מבצעים חציבה בבטון?

משפצים את הבית

חציבת בטון זוהי דרך מקובלת לחדור לבטון העבה לצורך עבודות שיפוצים בחצר הבית ובתוכו. המאמר יפרט כיצד חציבת בטון תסייע לכם בשיפוץ הבית וכיצד היא מתבצעת.

 

למה צריך לחצוב בבטון?

בין אם מדובר ברצפת בטון ובין אם בתקרה או קירות בטון, לעיתים יש צורך לחצוב בהם בעיקר כשמשפצים את הבית או החצר. למשל, כאשר רוצים להתקין בריכת שחייה בחצר הבית והקרקע שלכם עשויה מבטון, תצטרכו לבצע חציבה על מנת להתקין תשתיות מתחת לקרקע.

בתוך הבית למשל יש צורך לבצע שינויים מתחת לרצפת הבטון לצורך העברת תשתיות ולכן צריך לחצוב. חציבה המקצועית נעשית בצורה מדויקת ושומרת שלא יהיו נזקים כתוצאה מהפעולה והבית יישאר אסתטי.

 

כיצד מבצעים חציבה בבטון?

חציבה בבטון מבצעים רק בעלי מקצוע עם רישיונות שיש להם ידע וניסיון בכל הנוגע לתהליך החציבה ולנהלי בטיחות. הם משתמשים במכשירים מסיביים ומורכבים מאחר והבטון הוא חומר שקשה לחדור אליו. במילים אחרות, המכשור של בעלי המקצוע מסוגל לחדור חומרים דחוסים וקשים בכלל.

מדובר על פטישים שלכל אחד מהם קוטר שונה בהתאם לעומק שיש להגיע אליו. אילו אינם פטישים רגילים שכולנו רגילים אליהם כשאנחנו תולים על הקירות אלמנטים שונים. כאן מדובר על מכשירים שהיכולת שלהם עוצמתית וחודרנית.

זו גם הסיבה שלא כל אחד יכול לעשות בהם שימוש כי צריך ללמוד לעבוד איתם ולקבל על כך הסמכה. חשוב לדעת שסוגי הפטישים לצורך חציבה מתחלקים לפטיש חציבה קטן ולפטיש חציבה גדול.

 

מה ההבדל בין פטיש חציבה קטן לגדול?

בראש ובראשונה, הפטיש הגדול הוא הרבה יותר כבד מהפטיש הקטן. שנית הוא יקר יותר ובנוסף כבד ומסיבי יותר. זו הסיבה שפטיש חציבה גדול יכול לבצע עבודות חציבה מאוד גדולות. לעומת זאת, פטיש חציבה קטן יבצע חיתוכים עדינים יותר כאשר פותחים קיר לצורך הכנסת דלת או חלון למשל. ההבדל במחיר הוא בגודל העבודה ובמורכבות שלה ולכן סביר להניח שעבודות עם פטיש חציבה גדול יעלו יותר מעבודות עם פטיש חציבה קטן.

 

מקצוענים דואגים גם לניקיון

מאחר והעבודה של החציבה בבטון מאוד מלכלכת, נותרים פסולת ושאריות שיש לפנות. במקרים של עבודות קטנות יהיה ניתן פשוט לטאטא ולאסוף את הפסולת ובמקרים של עבודות גדולות ייתכן ויהיה צורך בטרקטור או מנוף לצורך הפינוי.

למרות שפינוי הפסולת הוא לא חלק מהחציבה, בעל מקצוע שמגיע לחצוב צריך גם להיות אחראי על הניקיון ולא להשאיר את זה לבעלי הבית. ולמרות שהמחיר של העבודה אינו כולל גם את הניקיון חשוב למצוא בעל מקצוע שאפשר לסמוך עליו גם בעניין זה.

לסיכום, השוו מחירים ובקשו מבעלי מקצוע הצעות מחיר מפורטות, בררו באילו פטישים הם משתמשים ואם הם מוסמכים לעבודות חציבה בבטון. לפרטים נוספים היכנסו לאתר  designer.co.il.

בטון לשיפוץ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוצים ובניה