נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית

לעיתים חרקים מסוגים שונים פולשים אל מקומות המחייה והעבודה שלנו, דבר שעלול להשפיע לרעה עלינו, על הנכסים שלנו ועוד. לאורך השנים הומצאו שיטות רבות כיצד ניתן למנוע התפשטות של מזיקים, כשאחת מהן היא הדברה ביולוגית. אז מהי הדברה מסוג זה ומהם היתרונות שלה?

 

מהי הדברה ביולוגית?

הדברה ביולוגית היא שימוש בתרכובות ביולוגיות ואורגניזמים חיים בכדי לשלוט, לנתר ולהרחיק מזיקים, חרקים, וירוסים ועוד. בניגוד להדברה הכימית אותה אתם בטח מכירים- מדובר בכלי טבעי בעל השפעה נמוכה על האדם, בריאותו והסביבה אבל בעל השפעה רבה על האוכלוסיות המזיקות שהזכרנו. השיטה הזו מיושמת בהצלחה כבר שנים רבות ומצליחה להגן על בתים, בתי עסק ושדות חקלאיים מנזק.

 

מהם היתרונות של הדברה ביולוגית?

להדברה ביולוגית במשקי בית שונים או בבתי עסק יש יתרונות רבים. קודם כל, מדובר בשיטה בטוחה לאדם וידידותית לסביבה להדברת מזיקים, מאחר והיא משתמשת בחומרים טבעיים וירוקים. היא לא תגרום לבעיות בריאותיות כגון בעיות נשימה או גירויים בעור והיא לא תפגע במשטחים השונים שבבית. סיבה נוספת היא שהדברה ביולוגית יכולה לחסוך לכם כסף לטווח הארוך.

יתרון נוסף הוא שהדברה ירוקה יכולה לשמור על האיזון הטבעי של המערכת האקולוגית בחללים השונים. ההדברה מיועדת באופן ספציפי לזן המזיקים שהגדרתם מראש, וכך ההדברה לא פוגעת בחרקים מועילים או אורגניזמים חיים אחרים. זאת לעומת הדברה כימית- שלרוב מחסלת הכל ללא אבחנה. עוד יתרון הוא שיש מזיקים שפיתחו עמידות לחומרי ההדברה הכימיים השונים. במקרים כאלה הדברה ביולוגית תהיה יעילה בשביל למנוע מהם להמשיך ולהזיק.

 

מתי כדאי להשתמש בהדברה ביולוגית?

הדברה ביולוגית בבית משמשת לרוב לצורך הדברה של מזיקים קטנים כגון חרקים, קרדית האבק, חלזונות ועוד. ניתן להשתמש בה גם לשטחים הפנימיים וגם לשטחים חיצוניים. ניתן להדביר באמצעותה נמלים שפלשו אל הבית, תיקנים עיקשים, כנימות בחצר שפוגעות בצמחים וכדומה.

הדברה ביולוגית שימושית לא רק לסביבות הביתיות. ניתן להשתמש בה גם להדברה של חממות בהן יש מזיקים שפוגעים בייבולים. גם במחסנים שונים הדברה ירוקה תהיה יעילה, לדוגמה בכדי להרחיק עשים שפוגעים בדגנים ארוזים וכדומה.

 

איך מתחילים בתהליך הדברה ביולוגית?

לא ניתן לבצע הדברה ביולוגית אם לא עברתם הכשרה מתאימה. חשוב לקרוא לאנשי מקצוע בתחום בכדי שיתחילו בתהליך. מדבירים מקצועיים יוכלו לאבחן את הבעיה ממנה אתה סובלים ואת הפתרונות הנכונים לה ביותר.

לאחר מכן הם יוכלו להגיע עם הציוד והחומרים הרלוונטיים, למרוח או להשפריץ אותם במקומות הבעייתיים ולהנחות אתכם כיצד לפעול בהמשך. בניגוד להדברה כימית בה יש צורך לאוורר את החלל לזמן רב בכדי לא לפגוע בשוהים בו- בהדברה ביולוגית אין זה המקרה ותוכלו לחזור לשגרה במהרה מיד לאחר ביצוע התהליך.

הדברה ביולוגית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הדברה