נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על לימודי סייבר

תוכן מאובטח

גם אתם שמעתם על ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב שגרם לתקרית דיפלומטית בין ישראל, ארה"ב ורוסיה? גם אם אתם לא ממש מעורים בפרטים דבר אחד בטוח – די בפעולה אחת כדי לחרחר מלחמה או לפחות לגרום לשינוי סדר היום הציבורי.  כשלוקחים בחשבון שמנהיגי העולם עסקו בנושא זה על חשבון דברים אחרים – מתחילים להבין את החשיבות של הנושא.

לכן, אם אתם חושבים ברצינות על התמקצעות בעולם הסייבר כדאי שתדעו דבר אחד – אתם צודקים לגמרי. בעולם הדיגיטלי של המאה ה-21 סייבר היא המילה האחרונה בכל תחום ולהוכחה – כיום אפילו המלחמות מתנהלות דרך מסך המחשב ולא בשדה הקרב הפיזי. מכיוון שלהיות האקר (פצחן) היא עבירה פלילית אין מנוס מלהצטרף לחבר'ה הטובים – אנשי הגנת המידע.

לימוד סייבר יאפשר לכם לא רק להגן על הארגון שלכם מפני מתקפות וירטואליות שונות, אלא גם ללמוד ולהתקדם באחד התחומים הטכנולוגיים הנדרשים ביותר כיום (18% גידול במשרות צפוי בתחום עד 2024 לעומת 12% גידול בתחום המחשוב כולו)– מה שיבטיח שההשקעה תשתלם גם מבחינה כלכלית. נכון ל-2014 השכר החציוני של עובד אבטחת מידע בארה"ב גבוה במיוחד – פי 2 מהשכר החציוני בשאר המשק

 

הביקוש עולה על ההיצע

ורק כדי לסבר את האוזן – סקר אבטחת מידע שנערך ב-2015 ושכלל 14,000 חברות גילה נתון מדאיג מבחינתכם, אבל מבחינתכם הוא דווקא מצוין – 62% מהחברות צריכות מומחי אבטחת סייבר לעומת 56% שנתיים קודם לכן. ובתכל'ס – כ-240,000 משרות פתוחות בתחום נכון להיום רק בארה"ב.

המשמעות היא שכבר עכשיו הביקוש לאנשי אבטחת מידע גבוה במיוחד: פי 3.5 לעומת הביקוש לאנשי מקצוע בתחומים טכנולוגיית המידע ופי 12 לעומת כלל המקצועות. הנתונים אמנם נכונים לארה"ב, אבל ישראל מתוקף מעמדה כאומת הייטק לא נשארת מאחור. וכמובן שמאז עברו כמה שנים והאיומים הקיברנטיים רק הולכים וגדלים.

 

צריך ידע מוקדם?

כמו בכל תחום לימודים אחר, גם בלימודי סייבר כדאי שיהיה לכם ידע מוקדם. למשל, אם אתם בעלי יכולות אנליטיות, בעלי ידע וניסיון באבטחת מידע, מכירים שפות תכנות, מערכות שונות לפיתוח תוכנה ומערכות הפעלה כמו Windows ו-Linux  צפוי להיות לכם קל בלימודים. ואולי מיותר לציין, אבל אם אתם בוגרי יחידות מחשב מיוחדות בצה"ל (מי אמר 8200?) הלימודים בכלל יהיו משחק ילדים עבורכם

ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם כי נושאי הלימוד מעניינים ורלוונטיים במיוחד, למשל פשעים בתחום הסייבר, איומים וירטואליים מצד קבוצות טרור, המשמעות של לוחמת סייבר, אסטרטגיות הגנה ואבטחה בעולם הסייבר ועוד. וזה לא הכל כי המרצים הם המובילים בארץ בתחומם, אתם זוכים לליווי אישי צמוד במהלך הלימודים ואחריהם ולא פחות חשוב – הלימודים כוללים התנסות מעשית בסימולטרים שמדמים את המציאות האמיתית.

כיתת לימוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים וקורסים
גוונים של צבעים
ירושלים לימוד עיצוב

המכללות בתחום העיצוב בישראל הן כאלו הנחשבות למבוקשות ואיכותיות. בין הערים שניתן למצוא בהן מכללות רבות בתחומי והאומנות נמנית

איש סייבר
לימודי סייבר

לימודי סייבר מאפשרים גם לאלו אשר אין להם רקע מקדים להשתלב בשוק אשר משווע לעובדים איכותיים אשר יודעים להתמודד