נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גידול במוח – מה זה יכול להיות

גידול במוח

גידול במוח הוא גידול לא תקין של תאים בתוך המוח או הגולגולת; חלקם שפירים, אחרים ממאירים. גידולים יכולים לצמוח מרקמת המוח עצמה (ראשונית), או סרטן ממקום אחר בגוף יכול להתפשט למוח (גרורות). אפשרויות הטיפול משתנות בהתאם לסוג הגידול, גודלו ומיקום הגידול.

מטרות הטיפול עשויות להיות מרפאות או להתמקד בהקלה על הסימפטומים. ניתן לטפל בהצלחה ברבים מ-120 סוגי גידולי המוח. בשנים האחרונות טיפולים חדשניים משפרים את תוחלת החיים ואיכות החיים של אנשים רבים, ומספקים לאנשים רבים מזור שעוזר להתמודד עם תופעות הלוואי של גידול במוח.

 

איך מסווגים גידול במוח

ארגון הבריאות העולמי (WHO) פיתח מערכת סיווג ודירוג לסטנדרטיזציה של תקשורת, תכנון טיפול וחיזוי תוצאות של גידולי מוח. גידולים מסווגים לפי סוג התא והדרגה שלהם על ידי צפייה בתאים, הנלקחים בדרך כלל במהלך ביופסיה, תחת מיקרוסקופ.

גידול במוח

סוג התא

מתייחס לתא המקור של הגידול. לדוגמה, תאי עצב (נוירונים) ותאי תמיכה (תאי גליה ושוואן) גורמים לגידולים. כמחצית מכל גידולי המוח הראשוניים גדלים מתאי גליה (גליומות). ישנם סוגים רבים של גליומות מכיוון שישנם סוגים שונים של תאי גליה.

 

סוג

מתייחס לאופן שבו תאי הגידול נראים תחת המיקרוסקופ ומהווה אינדיקציה לאגרסיביות (למשל, דרגה נמוכה פירושה לפחות תוקפנית ודרגה גבוהה פירושה הכי תוקפנית). לגידולים יש לעתים קרובות שילוב של דרגות תאים ויכולים להשתנות ככל שהם גדלים. מובחן ואנפלסטי הם מונחים המשמשים לתיאור עד כמה תאי הגידול נראים דומים או חריגים בהשוואה לתאים נורמליים.

 

מה גורם לגידולים במוח?

מדע הרפואה לא יודע מה גורם לגידולי מוח וגם לא איך למנוע גידולים ראשוניים שמתחילים במוח. אנשים בסיכון הגבוה ביותר לגידולי מוח כוללים את אלה שיש להם: סרטן במקומות אחרים בגוף חשיפה ממושכת לחומרי הדברה, ממסים תעשייתיים וכימיקלים אחרים מחלות תורשתיות, כגון נוירופיברומטוזיס.

גידול במוח

מה הסימפטומים?

גידולים יכולים להשפיע על המוח על ידי הרס רקמה נורמאלית, דחיסת רקמה נורמאלית או הגברת לחץ תוך גולגולתי. התסמינים משתנים בהתאם לסוג הגידול, גודלו ומיקומו במוח.

תסמינים כלליים כוללים: כאבי ראש שנוטים להחמיר בבוקר התקפים מעידה, סחרחורת, קושי בהליכה בעיות דיבור (למשל, קושי למצוא את המילה הנכונה) בעיות ראייה, תנועות עיניים חריגות חולשה בצד אחד של הגוף לחץ תוך גולגולתי מוגבר, הגורם לנמנום, כאבי ראש, בחילות והקאות, בנוסף לפגיע ביכולת התנועה.

 

מי מטפל בגידולי מוח?

מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של גידולי מוח וחלקם מורכבים לטיפול, רופאים רבים עשויים להיות מעורבים בטיפול של גידול במוח, וזה בעיקר תלוי במיקום של הגידול. הצוות הרפואי עשוי לכלול נוירוכירורג, אונקולוג, אונקולוג קרינה, רדיולוג, נוירולוג ונוירו-אופטלמולוג. כאשר רופאים מסוימים מתמחים בטיפול בסוגי גידולים שונים במוח.

 

לסיכום

אם יש לכם כל חשש שאתם או מישהו שקרוב אליכם סובל מתסמינים של גידול במוח, מומלץ להפנות במהרה לקליניקה שתוכל לספק לכם את הפתרונות הדחופים והנחוצים. לאחר אבחון מדויק של המצב. פנו אל הקליניקה הטוב בארץ לטיפול של סרטן גליובלסטומה כבר עכשיו.

גידול במוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית