נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגים שונים של עדשות למשקפי ראייה

עדשות משקפיים

משקפי ראייה הם מראה נפוץ בימינו, כאשר יותר ויותר אנשים דורשים תיקון ראייה. בעוד שהמסגרות של משקפי ראייה יכולות להיות אמירה אופנתית, העדשות הן החלק החשוב ביותר במשקפיים. סוגים שונים של עדשות זמינים כדי לתת מענה לבעיות ראייה שונות, וחיוני לבחור את סוג העדשה המתאים לצרכים שלך. במאמר זה נדון בסוגים השונים של עדשות משקפיים הקיימים בשוק.

 

עדשות ראיה יחידה

עדשות ראייה בודדות הן הסוג הנפוץ ביותר של עדשות בשימוש במשקפי ראייה. כפי שהשם מרמז, לעדשות אלו יש כוח מרשם יחיד בכל פני העדשה. הם משמשים לתיקון קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמציה. עדשות ראייה בודדות מתאימות לאנשים הסובלים מבעיית ראייה בודדת ודורשים ראייה ברורה במרחק מסוים.

עדשות משקפיים

עדשות ביפוקל

עדשות ביפוקל מיועדות לאנשים שיש להם שתי בעיות ראייה, בדרך כלל פרסביופיה וקוצר ראייה או היפראופיה. לעדשות אלו שני אזורים נפרדים עם כוחות מרשם שונים. החלק העליון של העדשה מיועד לראייה למרחק, ואילו החלק התחתון של העדשה מיועד לראייה מקרוב. לעדשות ביפוקל יש קו גלוי על פני העדשה המפריד בין שני האזורים. הקו יכול להסיח את הדעת עבור אנשים מסוימים ועשוי לקחת קצת זמן להתרגל אליו.

 

עדשות טריפוקל

עדשות טריפוקל דומות לעדשות ביפוקל, אך יש להן אזור נוסף לראייה בינונית. החלק העליון של העדשה מיועד לראייה מרחוק, החלק האמצעי מיועד לראייה בינונית, והחלק התחתון מיועד לראייה לקרוב. לעדשות טריפוקל יש שני קווים גלויים על פני העדשה המפרידים בין שלושת האזורים.

עדשות אלו מתאימות לאנשים הזקוקים לראייה ברורה בכל המרחקים. אלה עדשות המתאימות למשקפי ראייה צילינדר או לבעיות ראייה מסורבלות אחרות.

 

עדשות פרוגרסיביות

עדשות פרוגרסיביות, הידועות גם בשם ביפוקל ללא קו, הן סוג של עדשות מולטיפוקל המספקות מעבר חלק בין ראייה למרחק, בינוני וקרוב. לעדשות אלו יש שינוי הדרגתי בכוח המרשם מהחלק העליון של העדשה לתחתית. לעדשות פרוגרסיביות אין קווים נראים לעין על פני העדשה, מה שהופך אותן ליותר אסתטיות מאשר עדשות ביפוקל או תלת-פוקאלי. עם זאת, יכול לקחת להם קצת זמן להתרגל, שכן המעבר בין סמכויות המרשם השונות יכול להיות הדרגתי.

 

עדשות פוטוכרומיות

עדשות פוטוכרומיות, הידועות גם כעדשות מעבר, הן עדשות שמתכהות כאשר הן נחשפות לאור UV והופכות להיות שוב ברורות כאשר הן בתוך הבית. עדשות אלו מתאימות לאנשים המבלים זמן רב בחוץ ורוצים את הנוחות של לא לעבור בין משקפיים רגילים למשקפי שמש. עדשות פוטוכרומיות זמינות בצבעים ובגוונים שונים, והכהות של העדשה תלויה בעוצמת אור ה-UV.

 

עדשות מקוטבות

עדשות מקוטבות הן עדשות המפחיתות סנוור ומשפרות את הבהירות החזותית, במיוחד באור שמש בהיר. לעדשות אלו יש פילטר מיוחד החוסם גלי אור אופקיים, שאחראים על סנוור. עדשות מקוטבות מתאימות לאנשים המבלים זמן רב בחוץ, במיוחד על מים או שלג, מכיוון שהן מפחיתות את הסנוור ומשפרות את ניגודיות הצבע.

 

עדשות עם אינדקס גבוה

עדשות עם אינדקס גבוה הן עדשות שהן דקות וקלות יותר מעדשות רגילות. עדשות אלו מתאימות לאנשים בעלי כוחות מרשם גבוהים שרוצים להימנע מעדשות עבות וכבדות. עדשות עם אינדקס גבוה זמינות בערכי אינדקס שונים, וככל שערך האינדקס גבוה יותר, העדשה דקה וקלה יותר. עם זאת, עדשות עם אינדקס גבוה יכולות להיות יקרות יותר מעדשות רגילות.

עדשות משקפיים

עדשות אספריות

עדשות אספריות הן עדשות בעלות קימור שטוח יותר מאשר עדשות רגילות. עדשות אלו נועדו להפחית עיוותים ולספק שדה ראייה רחב יותר. עדשות אספריות מתאימות לאנשים בעלי כושר מרשם גבוה שרוצים להימנע מאפקט ה"באג-עין" שיכול להתרחש בעדשות רגילות.

 

עדשות פוליקרבונט

עדשות פוליקרבונט הן עדשות עמידות בפני פגיעות וחסינות להתנפצות. עדשות אלו מתאימות לאנשים העוסקים בספורט או בפעילויות אחרות שעלולות לגרום לפציעות עיניים. עדשות פוליקרבונט מתאימות גם לילדים, שכן הן עמידות ויכולות לעמוד בטיפול גס. עם זאת, עדשות פוליקרבונט יכולות להיות יקרות יותר מעדשות רגילות.

 

טבלה על סוגים שונים של עדשות משקפיים:

סוג העדשה תיאור
עדשות ראייה יחידה עדשות עם כוח מרשם יחיד בכל פני העדשה.
עדשות ביפוקל עדשות עם שני אזורים נפרדים עם כוחות מרשם שונים. החלק העליון של העדשה מיועד לראייה למרחק, ואילו החלק התחתון של העדשה מיועד לראייה מקרוב.
עדשות טריפוקל עדשות עם שלושה אזורים נפרדים עם כוחות מרשם שונים. החלק העליון של העדשה מיועד לראייה מרחוק, החלק האמצעי מיועד לראייה בינונית, והחלק התחתון מיועד לראייה לקרוב.
עדשות פרוגרסיביות עדשות המספקות מעבר חלק בין ראייה למרחק, בינוני וקרוב.
עדשות פוטוכרומיות עדשות שמתכהות כאשר הן נחשפות לאור UV והופכות שקופות שוב כאשר הן בתוך הבית.
עדשות מקוטבות עדשות המפחיתות סנוור ומשפרות את הבהירות החזותית, במיוחד באור שמש בהיר.
עדשות עם אינדקס גבוה עדשות שהן דקות וקלות יותר מעדשות רגילות.
עדשות אספריות עדשות בעלות קימור שטוח יותר מאשר עדשות רגילות.
עדשות פוליקרבונט עדשות עמידות בפני פגיעות וחסינות להתנפצות.

 

סיכום

בחירת הסוג הנכון של עדשת משקפיים חיונית לראייה ברורה ונוחה. עדשות ראייה יחיד מתאימות לאנשים עם בעיית ראייה בודדת, בעוד שעדשות ביפוקל ותלת פוקל מתאימות לאנשים עם שתיים או שלוש בעיות ראייה. עדשות פרוגרסיביות מספקות מעבר חלק בין כוחות מרשם שונים, בעוד שעדשות פוטוכרומיות מתכהות באור השמש ועדשות מקוטבות מפחיתות סנוור.

עדשות בעלות אינדקס גבוה הן דקות וקלות יותר מעדשות רגילות, בעוד שעדשות אספריות מספקות שדה ראייה רחב יותר. עדשות פוליקרבונט עמידות בפני פגיעות וחסינות להתנפצות ומתאימות לאנשים העוסקים בספורט או בפעילויות אחרות שעלולות לגרום לפציעות עיניים.

עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, חיוני להתייעץ עם אופטומטריסט כדי לקבוע את סוג העדשה המתאים לצרכים שלך.

עדשות משקפיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית