נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך פשיטת רגל עשויה להציל את החיים שלכם

שיפור החיים ראשית

הדימוי החברתי של אנשים שנמצאים בתוך הליך של פשיטת רגל, הוא של מי ש"לא הלך לו בחיים" בלשון המעטה, של אנשים שלא יודעים לנהל את חייהם הכלכליים וכעת הם נותרים חסרי כל. אבל האמת היא, שכניסה להליך פשיטת הרגל, בהיותו החלטה כה קשה – היא גם החלטה אמיצה מאוד. ההיבט הכלכלי של ההתמודדות עם המצב הוא רק פן אחד בתוך העניין, ורבים אינם רואים עד כמה פשיטת הרגל עשויה, למעשה, להוות עבורם קרש קפיצה לתוך חיים חדשים לגמרי.

מהו הליך של פשיטת רגל?

הרעיון העומד מאחורי פשיטות רגל, הוא השבת חובות לנושים בדרך שבה החייב נאלץ להיפרד מנכסיו לצורך העניין. אבל בדרך כלל, אנשים הנכנסים לתהליך הם ממילא מחוסרי נכסים, לכן המטרה שלהם היא בעצם לנסות ו"להבריא" את החיים שלהם, ולהתחיל אותם מחדש. בין אם מי שפתח בהליך הוא החייב עצמו ובין אם אלו הם נושיו, מדובר בעניין מורכב למדי ועל מנת לצלוח אותו בצורה הטובה ביותר, מומלץ מאוד להכירו לעומק ולהיות בקיאים בשלביו השונים.

האם התהליך חייב לארוך שנים ארוכות?

הליך פשיטת הרגל כולל מספר שלבים עיקריים, ביניהם:

1.      הגשת בקשה לפשיטת רגל, כולל תשלום האגרה.

2.      פתיחת תיק לפשיטת רגל והחלטה על הסדרי תשלום חודשיים, כלומר תקופת פירעון.

3.      קבלת צו כינוס.

4.      הליך חקירה.

5.      קבלת הפטר.

מכיוון שלכל חייב יש את ה"תיק" שלו והוא מתמודד עם מקרה ספציפי ועם חובות אישיים שצבר, אין תיק פשיטת רגל אחד דומה למשנהו. אי אפשר להגדיר במדויק, כמה זמן יארך התהליך, ובמיוחד שלעיתים ישנם הרבה שלבי ביניים התלויים בהתנהלות האישית של החייב.

עם זאת, רפורמה בעניין פשיטות רגל שהחלה לפעול לפני כחמש שנים, הפכה את ההליך למעט פשוט יותר, וכיום ניתן להגיש את הבקשה לפשיטת רגל ולסיים את כל ההליך כולו בתוך כשנתיים – לעומת תקופות בעבר שהעניין יכול היה להימשך שנים על גבי שנים.

שיפור החיים

מה הסיכוי להשתקם כלכלית ומשפחתית לאחר סיום הליך פשיטת הרגל?

בהנחה אופטימית שאדם החייב כספים רבים הגיש בקשה לפשיטת רגל, עבר את תקופת הפירעון בהצלחה וקיבל את צו ההפטר המיוחל, חשוב להבין כי זוהי רק ההתחלה עבורו. במידה והוא פועל בצורה מושכלת ושוכר ייעוץ מקצועי של עורך דין המתמחה בפשיטות רגל, סיכוייו לשקם את חייו בכל ההיבטים גדלים, והוא יכול להתחיל את חייו מחדש, מנקודת התחלה בריאה יותר.

להמשך קריאה: https://www.yml-law.co.il/

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית