נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מחליטים את גובה הפיצוי הכספי לאחר תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא חוויה שאינה נעימה לאף אחד, אבל לפחות היא מותירה איתה גם בונוס עיקרי שמגיע בדמות פיצוי כספי מן הגורמים השונים המעורבים בתאונה. כיצד מחליטים את גובה הפיצוי הכספי לאחר תאונת הדרכים? קבלו את התשובה המסועפת במאמר המקצועי שלפניכם.

 

כיצד מתנהלת התביעה לאחר תאונות דרכים?

כדי שהתביעה תתנהל כמו שצריך ואכן תניב עימה גם סכום כספי ראוי, ההמלצה היא להעמיק בעורך דין נזקי גוף ותאונות דרכים דף הבית ולבחון את האפשרויות והכלים העומדים ברשותו. כי בסופו של דבר למרבה הפלא, גובה הפיצוי כמו גם הצלחת התביעה, אינם תלויים דווקא ברמת החומרה של התאונה או רמת הפגיעה, אלא דווקא ברמת האיכות של עורך הדין הנבחר שמלווה אתכם בכל תהליך התביעה.

פציעה אישית ותאונת דרכים

גובה פיצוי כספי לפי קביעת דרגת הנכות

על מנת שניתן יהיה לקבוע את גובה הפיצוי הכספי בעקבות נזקי גוף, דבר ראשון יש לבדוק את רמת הפגיעה והנכות שנגרמה בעקבות תאונת הדרכים. ככל שאחוז הפגיעה והנכות גבוה יותר חלילה, כך גם גובה הפיצוי יהיה גבוה יותר באופן יחסי. את גובה הנכות יקבעו רופאים מומחים אשר בית המשפט סומך עליהם ואליהם מופנים התובעים בהנחיית עורך הדין המקצועי שלהם.

 

סעיף כאב, סבל ועוגמת נפש

בשונה מתביעות מערכתיות אחרות, כאשר מדובר בתביעות נזקי גוף יש התייחסות נכבדת גם לסעיף של כאב, סבל ועוגמת נפש. ההתייחסות הזו אומרת, שגם כאשר לא נקבעה כלל דרגת נכות בעקבות תאונת הדרכים, עדיין זכאי הנפגע לפיצוי כספי מסוים עקב עוגמת הנפש התלוותה לכל תהליך תאונת הדרכים.

פציעה אישית ותאונת דרכים

השפעת גיל הנפגע על אחוז גובה הפיצוי

לגיל הנפגע יש השפעה ישירה על כל תהליך התביעה של פגיעה גופנית בעקבות תאונת דרכים. בשונה מאלמנטים אחרים, ככל שגיל הנפגע גבוה יותר החל מגיל שלושים, כך באופן יחסי סכום הפיצוי דווקא הולך וקטן באופן יחסי. מה שאומר, שאם אתם עומדים על קו התפר שלפני גיל שלושים, מומלץ להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר על מנת למצות את סכום הפיצוי המירבי שניתן להשיג מן התביעה.

 

הפסדי שכר וכושר השתכרות

בתביעת תאונות דרכים, נלקחים בחשבון גם ימי העבודה וההשתכרות אשר הפסיד התובע בעקבות תאונת הדרכים. ככל שמספר הימים אותם הפסיד הנפגע בעקבות התאונה – גבוה יותר, כך גם סכום הפיצוי של סעיף זה יהיה גבוה יותר באופן יחסי. במקרה זה יש להיעזר גם במקום עבודה אשר ישלח את המסמכים הדרושים המעידים על אי עבודה והשתכרות בעקבות התאונה.

 

לסיכום

גובה הפיצוי לאחר תאונת דרכים, נקבע בעקבות כמה פרמטרים מרכזיים, כמו: קביעת דרגת הנכות, סעיף כאב, סבל ועוגמת נפש, גיל הנפגע והפסדי שכר וכושר השתכרות. כאשר בכל מקרה, על מנת להשיג את מירב הפיצוי יש לבחור בעורך דין איכותי עם ניסיון מקצועי.

פציעה אישית ותאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית