נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 חובות שלא ניתן למחוק בעזרת חדלות פירעון

חוק מחיקת חובות

הליך חדלות פירעון, אשר החליף במהלך ספטמבר 2019 את הליך פשיטת הרגל המיושן והמסורבל, מעניק אף הוא לחייבים העומדים בתנאים, את האפשרות לקבל הפטר חלקי או מלא של חובותיהם. יחד עם זאת, קיימים מספר חובות אותם לא ניתן למחוק בהליך זה

 

רפורמת הליך חדלות פירעון

מציאות של חובות יכולה להתרחש גם לאנשים נורמטיביים, שכירים ועצמאיים כאחד, כאשר מציאות זו פוגעת בהם במגוון תחומי החיים, החל מההיבט הכלכלי ועד ההיבט הבריאותי. היות ולמדינה, ולנו כחברה, יש אינטרס לשקם את החייבים ולא למוטט אותם, הרי שקיימות לחייבים מספר דרכים להגיע להסדרת חובות וליציאה לדרך כלכלית חדשה.

אחת מדרכים אלו היא הליך חדלות פירעון, הליך אשר נכנס כרפורמה במהלך שנת 2019, במטרה להחליף את הליך פשיטת הרגל המיושן ובעל הסטיגמה השלילית. כך, בהליך חדלות פירעון ושיקום הכלכלי, הדגשים העיקריים הם הליך מהיר ויעיל וחשיבות מיוחדת לשיקומו של הכלכלי של החייב.

 

מהם היתרונות של הליך חדלות פירעון?

בדומה להליך פשיטת רגל, גם בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ניתן להגיע למצב של מחיקת חובות, תהליך אשר מומלץ וחשוב לעבור עם עורך דין למחיקת חובות – דניאל ינובסקי באופן שימקסם את הסיכויים שבקשתכם להתחיל בתהליך אכן תתקבל. היתרונות הבולטים של הליך חדלות פירעון הם מהירות ההליך, המאפשר מחיקת חובות בפרק זמן של 9 עד 12 חודשים, כאשר בפרק זמן זה, קיימת לחייב הגנה מפני נושים וביטול חלקי או מלא של עיקולים והגבלות.

 

אילו חובות לא ניתן למחוק בתהליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון נשמע כמו פתרון קסם עבור חייבים רבים, אך גם אם הגעתם למסקנה כי אתם מעוניינים להגיש בקשה להתחיל בתהליך, חשוב להבין כי ישנם מספר חובות אותם לא ניתן למחוק בהליך חדלות פירעון:

  1. חוב עונשי (קנס)
  2. חוב שנוצר בדרך מרמה
  3. חוב תשלום מזונות על פי פסק דין

אמנם חובות אלו אינם ניתנים להסדר במסגרת תהליך חדלות פירעון, אך כדאי לדעת כי עורך דין מקצועי בתחום יוכל לגבש עבורכם אסטרטגיה מיוחדת ופתרונות מותאמים אישית גם בחובות שאינם ברי הפטר.

 

על מה חשוב להקפיד לפני שמתחילים בתהליך חדלות פירעון?

חובות שאינם ברי הפטר במסגרת הליך חדלות פירעון, הם רק חלק מהבדיקות שיש לעשות לפני שמגישים את הבקשה להתחיל בתהליך. היות ומדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, ובעל השלכות מרחיקות לכת על עתידכם הכלכלי, חשוב להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום לפני שמתחילים בתהליך.

כדי לוודא שאכן בחרתם את עו"ד הדין המתאים, חשוב לוודא כי מדובר בעו"ד המתמחה בתחום, בעל הידע והניסיון המתאים וכמובן עם המלצות של לקוחות אחרים שהגיעו להסדרי חובות ויצאו לדרך כלכלית חדשה.

 

לסיכום

רפורמת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החליפה במהלך שנת 2019 את חוק פשיטת הרגל המיושן, כשהיא מעניקה הזדמנות אידיאלית ומהירה במיוחד לחייב, להגיע למחיקת חובות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי ישנם חובות שאינם ברי הפטר במסגרת הליך זה, כמו – חוב עונשי (קנס), חוב שנוצר בדרך מרמה וחוב תשלום מזונות על פי פסק דין.

חוֹב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית