נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי הפרעות שרבים אינם מכירים ודרכי הטיפול

אישה מוטרדת

העולם המודרני מציג בפנינו הפרעות חדשות שאינן מוכרות. מהם סוגי ההפרעות שרבים מכם אינם מכירים וכיצד ניתן לטפל? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

הפרעות נפשיות – תופעה חובקת עולם

על אף כי רבים מאיתנו סבורים כי הם מכירים הפרעות נפשיות, מדובר רק בקצה הקרחון מתוך ספקטרום רחב של הפרעות אשר רבים מאיתנו כלל לא מכירים. למעשה, אם בעבר הפרעות נפשיות נחשבו רק בעבור אנשים להם מחלה נפשית, כיום ברור לכל כי כל אחד יכול לחוות סוג של הפרעה נפשית. ע"פ הערכות של איגוד הפסיכיאטריה העולמי, מיליוני בני אדם בכל רחבי העולם סובלים מהפרעה נפשית אשר יכולה לנוע בין חרדה חברתית ועד להפרעות שלא היו מוכרות בעבר, כמו למשל הפרעת אישיות גבולית, היפוכונדרייה וכן הפרעה טורדנית כפייתית אשר מאופיינת לרוב במחשבות אשר חוזרות ונשנות, ולכן הדרך להיפטר מהמחשבות היא באמצעות טקסים קבועים. לרוב, אלו אשר סובלים מהפרעה טורדנית יפתחו אובססיה, כאשר המוכרת מביניהם היא אובססיית ניקיון. מדובר בהפרעה אשר מזיקה ומשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים, ולכן יש לגשת לקבלת טיפול לצורך היפטרות מ-OCD.

ניקוי כיור

 

כיצד מטפלים בהפרעה טורדנית?

כאמור, הספקטרום של הפרעה טורדנית הוא רחב ולא מוכר לרוב האנשים. משום כך, חשוב לגשת ולקבל טיפול מקיף אשר נועד לשנות את הרגלי החשיבה וההתנהגות, לצורך היפטרות מההפרעה. טיפול כזה הינו טיפול CBT אשר מבוסס על טכניקה שבה מחליפים את דפוסי המחשבה הטורדניים בדפוסי מחשבה חיובים ומקדמים, וזאת לצורך התמודדות עם ההפרעה באופן מושכל ויעיל. מדובר בטיפול אשר זוכה לשבחים רבים אצל מטופלים, וזאת בשל התוצאות המהירות אליהן ניתן להגיע באמצעות טיפול שבועי הנעשה באמצעות מטפל מוסמך. כתוצאה מהטיפול ניתן לראות כיצד מאמצים דפוסי חשיבה והתנהגות אשר הופכים את ההפרעה הטורדנית לפחותה עד בלתי קיימת, ובכך לקיים אורח חיים בריא אשר משלב לא רק היפטרות מה OCD אלא גם חשיבה קוהרנטית וברורה אשר מעניקה את השליטה בחזרה אליכם. אולם, את הטיפול יש לבצע באמצעות מטפל מוסמך אשר בקיא בתחום, וזאת על מנת לקבל טיפול מקיף ומקצועי המבוסס על ניסיון קודם עם מטופלים אשר חוו את ההפרעה הזו. מטפל מוסמך ומקצועי אשר זוכה להמלצות הינו אורי פוקס.

 

טיפול בהפרעה טורדנית באמצעות אורי פוקס

אורי פוקס הינו מטפל מוסמך בשיטת CBT, והוא מקבל מטופלים רבים בשתי הקליניקות אשר בבעלותו בהרצליה ובנתניה. באמצעות אורי תוכלו לקבל כלים אפקטיביים לצורך טיפול במקור ההפרעה וזיהוי של ההתנהגויות הכפייתיות אשר נלוות אליה, וזאת בכדי להגיע לתוצאות מהירות ויסודיות ככל האפשר. לקבלת מידע נוסף אודות הפרעות נפשיות לא מוכרות והטיפול בהן בקליניקה של אורי פוקס, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר באמצעות האתר של הקליניקה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
כדור צבעוני
הכול על עיוורון צבעים

אחת התופעות הנפוצות והמעניינות בתחום הראייה היא עיוורון צבעים. מדובר על מצב המזוהה אצל כ-5 אחוז מהאוכלוסייה ובמקרים רבים