נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיציליה – פסיפס ים תיכוני

מקדש

האי הגדול ביותר בים התיכון אשר בשל מיקומו האטרקטיבי היה מועד לניסיונות כיבוש רבים – לא סתם פיסת המידע ההיסטורית הזאת מובאת לפניכם שהרי היא זו שתכתיב את שהותכם בסיציליה היפה.

האי הקסום, אשר משתרע על פני 26,000 קילומטר רבוע ומאכלס כיום כ-5 מיליון תושבים, מלא בניגודים ואווירה מיוחדת במינה אשר שואבת השראה מכל כובשיו ומאכלסיו לאורך השנים. ההיסטוריה המורכבת של האזור לצד השפע התרבותי הופכים את סיציליה לאחד ממוקדי התיירות היפים והססגוניים ביותר – פלמרו, בירתה השמורה והמפוארת לעומת סירקאוז והריסותיה, מטבח איטלקי משובח לצד אוכל ים תיכוני מעולה עם נגיעות אפריקאיות, טירות וכנסיות נורמניות, כיפות ערביות ופשטות כפרית לצד מרכזי קניות הומי אדם.

בהמשך ישיר לאלה, קל להבין מדוע גם שמו של האי מלא בסתירות. מצד אחד המבקרים בו יספרו על יעד שקט, פסטורלי ורגוע שהדברים מתנהלים בו על מי מנוחות וימליצו עליו לכל מי שמחפש מקום להרגע בו ולהרהר על מהות החיים. לעומת זאת, אסור לשכוח כי זהו המקום ממנו יצאו כל הפושעים הגדולים של המאפיה האיטלקית. לכאורה.

ואכן, בסיציליה תמצאו הכל מהכל אם רק תחפשו – שקט תהומי המוקף בנופים עוצרי נשימה, ערים שוקקות חיים שנראה כאילו החיים בהן מתנהלים ללא הפסקה, אתרי היסטוריה ומורשת, טירות, מסגדים וכנסיות, הרי געש מעשנים, טיולים רגליים, מוזיאונים, בנייני פאר, כפרי דייגים ציוריים, מסעדות, בתי קפה, מרכזי סחר, פארקים, שווקים וים גדול – כל אלו יחכו לכם בחופשה אחת.

את כל אלה מלווה בגאווה המטבח הסיציליאני המעולה השואב השראה מהמטבח הים תיכוני, האירופאי ולעתים גם הסייאתי ומציע בעיקר פסטות ופיצות, מאכלי ים טריים, ירקות ופירות וקינוחים מושחתים במיוחד.

 

אטרקציות נבחרות בסיציליה

פלמרו

בירתה המפוארת ושוקקת החיים של סיציליה. בעיר מבנים מרשימים, כיכרות וקתדרלות, קטקומבות, ארמון מלוכה מהמאה התשיעית לספירה, מרכזי קניות ושוק ססגוני.
מעל העיר נמצאת מונטה פלריגו, גבעה המתנשאת לגובה של 600 מטרים ונשקפת ממנה תצפית פנורמית יפהפיה על האזור כולו.

 

צ'פאלו

עיירת דייג עתיקה וקסומה. שיטוט בין הסמטאות הפתלתלות, כיכר הדואומו והארמונות הישנים, היא חוויה שלא כדאי להחמיץ. בנוסף יש בעיירה גלריות, מסעדות וחנויות בוטיק מקומיות.

 

הר הגעש אתנה

הר הגעש הפעיל ביותר באירופה הוא אטרקציה שאסור לפספס, במיוחד למבקרים באי עם ילדים. לא מדובר בגימיק תיירותי (לפחות לא רק), שכן ההר כל-כך לא צפוי עד כדי כך שהטיפוס עליו אסור! ההתפרצויות של אתנה אינן צפויות ותצפיות על לועו המעשן הן דבר שבשגרה. ברי מזל יוכלו אף לראות התפרצות של לבה לוהטת.
מומלץ לסייר באזור ההר, בכפרים והשטחים החקלאיים למרגלותיו ולעלות לנקודות התצפית המרהיבות.

 

עמק המקדשים

עמק הנמצא בסמוך לעיר אגריג'נטו ובו אתר מורשת עולמית מתקופתה של אקרגאס, עיר יוונית קדומה. בעמק המקדשים תוכלו לראות את שרידיהם של לא פחות משמונה מקדים עתיקים שהוקדשו בין היתר לאלים הרקולס וזאוס.

 

האיים האאוליים

שבעה איים וולקניים בעלי חופים שחורי חול הנמצאים מצפון לסיציליה. באיים תוכלו לצפות בתצורות סלע געשיות מרתקות ויפות במיוחד, מעיינות חמים וטבע ייחודי, גלריות וחנויות בוטיק, מסעדות מקומיות ומוזיאונים.

מכיוון שיש לאי הגדול אטרקציות רבות כל-כך, כדי להנות מסיציליה מומלץ לטייל בה ברוגע ונינוחות ולהשקיע בה את הזמן שכל-כך מגיע לה. מובטחת לכם חוויה מיוחדת במינה והצצה קטנה לתרבות אחרת.

 

חוף ים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
אל מחש

אל מחש היא רצועת החוף הנמצאת בין ביר סוויר לראס א-שטן. רבים מחשיבים אותה כחלק מביר סוויר אך היא