נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פשיטת רגל לאדם פרטי: כיצד לעשות זאת מא' ועד ת'

הנק

הליך פשיטת רגל הינה תהליך שלא מעט אנשים נרתעים ממנו שלא כצורך. לעיתים, עורכי דין ממליצים ללקוחותיהם להגיע לפשיטת רגל ובכך לאפשר התחלה חדשה ובטוחה של החיים הכלכליים- הן של בעל החוב והן של משפחתו. בעמוד הקרוב נרחיב ונתמקד בהליך פשיטת הרגל- במה מדובר, מה השלבים הדרושים לביצוע תהליך זה ועוד. משרד אורדן עורכי דין מתעסק בין היתר גם בהליכי פשיטת רגל ויסייע לנו בניתוח הנושא.

כיסים רקים

פשיטת רגל- במה מדובר?

הליך פשיטת רגל מיועד עבור אנשים פרטיים שיש בבעלותם חוב של כ-17,000 (נכון לשנת 2018) אין ביכולתם לשלם את כל החוב. במצבים של פשיטת רגל, המדינה מסייעת עד כמה שניתן לחייב בכך שהיא מבטלת חלק מסוים מן החוב על מנת שהחייב יוכל לנהל חיים תקינים בהמשך ולא ייכנס לבעיות כלכליות קשות מהן הוא לא יוכל לצאת. החובות היחידים שהמדינה אינה מתירה לבטלם הם חובות בדמי מזונות או חובות שנגרמו כתוצאה ממעשי מרמה של האדם. בהנחה ומקרים אלו קיימים- יהיה חייב לשלם את החובות במלואם.(מדריך כל הזכויות)

כיצד נבצע את הליך פשיטת הרגל בצורה מסודרת?

משרד אורדן עורכי דין מסביר לנו שקיימת האפשרות לבצע את תהליך הגשת הבקשה באופן עצמאי, ללא הסתייעות של עורך דין- אך ממליץ להימנע מכך מכיוון שמדובר במקרים שדורשים הצדקות וביסוסים משפטיים (וכמובן התייצבות בבית משפט מחוזי).

ראשית, יצטרך בעל החוב להגיש בקשה לכונס הראשי ולאחר מכן גם לבית המשפט המחוזי. אין חובת קבלת אישור מן הכונס הראשי על קבלת הבקשה בטרם החיוב פונה לבית המשפט.

שנית, בית המשפט מוציא צו כינוס נכסים בהתייחס לחייב. משמעות הצו היא שאין החיוב יכול לבצע שינויים בנכסיו. כמו כן, בית המשפט ממנה מפקח מטעמו שיפקח על פעולות החייב.

שלישית, המפקח המנהל מטעם בית המשפט יבצע חקירה לחייב על מנת לקבוע את יכולותיו של החייב מבחינה כלכלית (כמה הוא יכול להחזיר ועוד).

רביעית, כל הנושים שהחייב צריך להחזיר להם כספים (לטענתם), מגישים תביעות כנגד החייב כולל הסכומים המבוקשים.

חמישית, בית המשפט ידון בבקשתו של החייב לפשיטת רגל. בהנחה והוא רואה לנכון לאשר זאת- החייב יוכרז כפושט רגל.

בהתאם לגודל החוב של החייב ובהתייחס לנכסיו הקיימים- יחליט בית המשפט כיצד לפעול לגבי מכירת הנכסים של החייב (לצורך כיסוי חלק מהחובות). בתום תשלום החלק שנקבע על ידי בית המשפט, יוכרז רשמית כי סך חובותיו הנותרים של החייב יימחקו לאלתר. משמעות הצעד אם כן, שהחייב כבר לא חב כספים לאף גורם כזה או אחר.

משרד אורדן עורכי דין מתמחה בתחום הליכי פשיטת הרגל, ולאורך שנים רבות ייצג מאות לקוחות בכותלי בית המשפט.

איך פשיטת רגל עשויה להציל את החיים שלכם לפרטים לחץ כאן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית