נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת אובדן כושר עבודה – מה חשוב שתדעו לפני שתתחילו בתהליך?

בחורה שמסתכלת מהחלון בעקבות אובן כושר עבודה

לא פעם עובד עלול למצוא את עצמו נפצע בפציעה הגורמת לו לאובדן היכולת לעבוד. אובדן כושר העבודה יכולה להיות לטווח הקצר, ויכולה להיות גם לטווח הארוך. באפשרות העובד לתבוע את ביטוח לאומי המהווה רשת ביטחון בפגיעות מסוג זה. אולם, לפניה כל פניה כזו מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת להגדיל את הסיכוי שבקשתכם לא תדחה.

 

ריכוז דברים חשובים לדעת לפני הכניסה לתהליך

  1. בדיקת התביעה לאבדן כושר העבודה אותה תגישו לא תחל להיבדק עד לשלושה חודשים מהיום בו תציינו כי בו קרתה התאונה, או מקרה הביטוח. לפיכך, מומלץ להגדיר את יום האירוע כך שיבטיח טיפול מהיר בתביעה.
  2. לצורך הגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המומחה בענייני ביטוח ואובדן כושר עבודה. ניתן גם לתבוע בגין אובדן כושר העבודה את קרן הפנסיה, ובמקרה זה מומלץ לוודא כי עורך הדין מכיר היטב את התחום, היות ותביעה מול קרן הפנסיה דורשת מומחיות אחרת.
  3. שימו לב כי אישור מרופא המשפחה בעת הגשת התביעה סביר להניח לא יספק את הפקיד הבודק. לרוב, יחפשו את מה שנכתב על ידי הרופא התעסוקתי, ורישומים אלו יכריעו את תמונת המצב. ישנם מקרים בהם הפקיד לא יבדוק את הבקשה כלל ללא חוות דעת של מומחה תעסוקתי.
  4. מומלץ לבקש מהרופאים אליהם אתם הולכים להיבדק, לפרט אודות המצב התפקודי שלכם, ולא רק לקבוע אבחנה. הפקיד בודק הבקשה יחפש לרוב למה אינכם יכולים לעבוד. ולכן, ככל שתפורט המגבלה כך יגדלו הסיכויים להבנת הפקיד.
  5. יש להגיש תביעה גם למדור נכות כללית בביטוח לאומי, במקביל לתביעת ביטוח אובדן כושר העבודה. בכל הנוגע לתביעת נכות כללית, לא יתבצע קיזוז של הכספים המתקבלים מביטוח לאומי. קביעת הנכויות במסלול זה היא קביעה גמישה בצורה רבה יותר מאשר הקביעה במסגרת תביעת נכות מהעבודה. לפיכך, קביעה של הביטוח הלאומי בכל הנוגע לנכות תפקודית בתביעה לנכות כללית, יתכן כי תוכל לסייע באישור תביעת אובדן כושר העבודה שלכם.
  6. מומלץ לבקש מהרופאים לכתוב בקובץ הרפואי אותו תגישו לחברת הביטוח או לקרן הפנסיה, גם אבחנה. בהקשר זה יפרט הרופא את ההתפתחות העתידית של הנכות ממנה אתם סובלים, כמו גם את תהליך ההחלמה אותו הוא צופה לכם. ככל שההבחנה תהיה מדויקת ונרחבת, עם תהליך החלמה ארוך. כך, בסבירות גבוהה יותר תאושר לכם התביעה לזמן אותו תרצו.

 

לסיכום, אובדן כושר עבודה עלול לגרום לנזק כלכלי מתמשך, על מנת לזכות בסיוע הכספי בגין התאונה, מומלץ לפנות לעורך הדין שייעץ לכם כיצד להגיש את התביעה בצורה המדויקת, המפורטת והטובה ביותר ויעלה לכם את הסיכוי לאישור התביעה.

בחור יושב לא מסוגל לעבוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הליך בוררות
מה היא העלות של הליך בוררות?

סכסוכים אינם עניין נעים, אבל לפעמים אין ברירה, הם נוצרים, וצדדים בסכסוך צריכים לפנות לגורם שלישי, שיכריע עבורם בסוגיית