נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לקנות קטנוע יד שניה באופן הטוב ביותר? מספר טיפים שימושיים

אופנוע קטן

הנתונים היבשים מראים לנו, שרוב רכישות הקטנועים מבוצעות דרך יד שניה ולא היישר מהניילון.

יש יתרונות מסוימים ברכישת קטנוע יד שניה, כשהיתרון הראשון הוא כמובן המחיר.

מה עלינו לדעת בעת שאנו מחפשים קטנוע יד שניה, ואילו טיפים שימושיים קיימים על מנת לבצע זאת על הצד הטוב ביותר? במאמר הבא.

 

שוק הקטנועים מיד שניה

תעשיית הקטנועים מיד שניה היא ענפה ודינאמית, וזאת מכיוון שמדובר ברוב המכריע של רכישות קטנועים בישראל. כמובן שהמושג "יד שניה" מתייחס לקטנוע שכבר נעשה בו שימוש והוצהרה עליו בעלות, ואין זה משנה אם הוא באמת מיד שניה, רביעית או עשירית. חנויות המציעות קטנועים ואופנועים מיד שניה, כמו Matalon Cycle הפופולארית – מעניקות שירות מסביב לשעון, עבור אנשים המחפשים את הכלי הבא שלהם.

 

למה קטנוע מיד שניה?

כאמור, הסיבה העיקרית שגורמת לאנשים לרכוש ברוב המקרים קטנועים מיד שניה – היא סיבת המחיר הנמוך. קטנועים ואופנועים, מתאפיינים בירידת ערך משמעותית מאוד בשנותיהם הראשונות, ולכן גם אם מדובר באופנוע בן שנה – המחיר שלו צפוי להיות נמוך משמעותית מכלי חדש מהניילון. באופן זה אנו למעשה יכולים לחסוך אלפי שקלים, לקבל קטנוע יחסית חדש, ולדלג על שלב ההרצה המעיק לעתים.

 

חסרונות רכישת קטנוע מיד שניה

אז נכון, המחיר הוא נמוך ואין צורך לבצע הרצה… ומה הם החסרונות ברכישת קטנוע יד שניה?
החיסרון הראשון, הוא כמובן שאין לנו אפשרות לדעת במדויק את קורותיו של הכלי מאז ייצורו. אין לנו את האפשרות לדעת כיצד הוא טופל, באילו שמנים הוא תוחזק, כמה פעמים הוא החליק או נפל והאם הטיפולים בוצעו כסדרם.
זה נכון שיש דרכים להקטין מאוד את הסיכוי לרכישת כלי בעייתי, ועליהם ידובר בפסקה הבאה.

 

טיפים לרכישת קטנוע מיד שניה

דע מול מי אתה עומד!

השלב הראשון הוא להבין עם מי אנחנו עושים עסקים. התרשמות ראשונית ממוכר הקטנוע היא חשובה, ויכולה להעניק לנו מושג לא רע לגבי כל מה שייאמר וייעשה במהלך העסקה העתידית.

 

התרשמות מהכלי

בחנו את הקטנוע, ונסו לאתר פגמים מוסתרים, אלתורים שאינם שייכים, וצביעות חשודות. ברוב המקרים – קטנוע בן כמה שנים צפוי לשאת בגאווה צלקת או שתיים, אך לרוב המוכר יציין זאת מיוזמתו ויסביר מה קרה.

 

רישיון רכב

בקשו מהמוכר את רישיון הרכב ואת התעודה המזהה שלו, כדי לבדוק שהכלי אכן בבעלותו. רישיון הרכב מאפשר לכם גם להצליב את מספרי השלדה והמנוע עם הכלי.

 

בדיקה במוסך

במידה וכל השלבים עברו בהצלחה, ונראה לנו שיש פה כלי במצב טוב ואדם אמין – הגיע הזמן לתאם בדיקה במוסך. כל המוסכים מבצעים בדיקות שלפני רכישה, ובדיקות אלה מאפשרות לנו לקבל את האינדיקציה המדויקת ביותר על מצבו של הכלי, ולצאת לדרך בבטחה!

 

מובי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
התקנת דלקן אוניברסלי

טכנולוגיה ישראלית ראשונה מסוגה מאפשרת לראשונה לצרכן להתקין דלקן אוניברסלי ובאמצעותו  לתדלק באופן נוח יעיל וחסכוני יותר בכל תחנות