נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להפוך מרפסת בניין למקום שנעים להיות בו

מרפסת לפני השיפוץ

גרים בבניין ולדירה שלכם יש מרפסת? יש לכם הזדמנות להפוך אותה למקום מהנה וחוויתי שכל המשפחה תהנה ממנו, יש דוגמאות רבות ברחבי הארץ לדיירים שהפכו את המרפסת של הבניין שלהם לפינת חמד מהנה, אז אם אתם שואלים את עצמכם איך להפוך מרפסת בבניין למקום שנעים להיות בו כדאי לכם לקרוא את המשך המאמר.

מרפסת מעוצבת

פינה ירוקה – דיירים רבים בוחרים להפוך את המרפסת למעין גינה, אתם יכולים להציב אדניות ולשתול בהן פרחים וצמחים, לשתול צמח מטפס על קירות המרפסת או להתקין בה פרגולה. חצר כזאת שאינה ערומה הופכת למקום שכיף לצאת אליו, היא מורידה את הזיהום סביב הבית ומחקרים מראים שיש אפילו ירידה בטמפרטורות בתוך הבית כאשר יש צמחים במרפסת של הבית.

חצר ירק – בדומה לגינת ירק גם בחצר של בניין אפשר לשתול צמחי תבלין ואף לבנות ערוגות קטנות בהן תוכלו לשתול ירקות כמו עגבניות, מלפפונים, בצלים ועוד. המגבלה היחידה היא בשתילת עצים שזקוקים לכמות גדולה של אדמה. גינה מסוג זה תאפשר לכם להנות מטיפוח הירקות וגידולם ולאחר מכן היא תניב ירקות אורגניים שיוכלו לשמש אתכם בבישולים הביתיים. בנוסף מדובר בנושא שיחה מעניין שימשוך את תשומת הלב של החברים והמשפחה.

פינת ישיבה וגריל – אם אתם פחות מתחברים לתחום הגננות תוכלו לקנות לכם פינת ישיבה ומנגל, תוכלו להציב אותם בחצר ולהנות מארוחות משפחתיות ומארוחות על האש מהנות. בימים יפים גם תוכלו לאכול ארוחות רגילות בחוץ. מחקרים הראו שקיום ארוחה במקום פתוח מעודדת את הסועדים לשוחח בינהם יותר. בנוסף, תוכלו להזמין חברים ומשפחה מבלי ללכלך את הבית.

משחקים ומתקנים – יש אנשים שנוהגים להציב במרפסת שלהם טרמפולינה, שולחנות פינג פונג או כלי משחק אחר שמתאים לחצר ולגינה. הילדים נהנים מהמשחקים האלה ויכולים להזמין אליהם חברים למשחק משותף. כאשר גם מבוגרים יכולים להנות מדי פעם ממשחקים מהסוג הזה.

מכשירי אימון – גם אם אתם מאלה שנוהגים להתאמן באופן קבוע וגם אם אתם מתעצלים ללכת לחדר הכושר, תוכלו לקנות מספר מכשירי כושר ומשקולות ולמקם אותם במרפסת. עצלות וחוסר זמן לא יהוו תירוץ להימנע מאימון.

גשם שמש ומה שבינהם

שימו לב שאתם צריכים לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר ואת גודל המרפסת לפני שאתם בוחרים לעשות מהפך במרפסת. אם המרפסת תמיד חשופה לשמש הדבר אמור להשפיע על הצמחים והפרחים שתקנו, על הירקות שתגדלו ועוד. בהתאם, תצטרכו לבצע את אותם שיקולים עבור מרפסת בלי הרבה אור. בנוסף אם תחליט לקנות ציוד למרפסת תחשבו על האחסנה שלו בחורף, אם הוא יישאר חשוף לגשם הוא עלול להיהרס.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גודל המרפסת, כדי להקים גינת ירק או כדי לקנות שולחן פינג פונג צריך מרפסת בגודל מינימלי. כמובן שאם המרפסת שלכם קטנה אז יש לכם פחות אפשרויות לשיפוץ.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
מס שבח
מה זה מס שבח?

מדינת ישראל גובה מיסים שונים מאזרחי המדינה, ממס הכנסה בסיסי על עבודה ועד מס על רווחי הון, מס רכישה